Smärtan..

        DATUM: 2009-04-09 TID: 23:27:18
Nu går tiden långsamt. En sekund känns som en månad, en minut känns som en evighet. Väntan på det ofattbara är obeskrivlig. Jag ber att det ska gå fort och smärtfritt, att han ska få somna in. Min lilla ögonsten, min prins, mosters hjärta. Det är nu ett faktum, våran lilla kille dör inom de närmsta dagarna. Det gör ont att ens tänka på det, jag har fortfarande inte förstått. Senast igår lekte vi doktor med hans lilla docka som jag gett honom. Vi tog tempen och satte matchande plåster på dockans och V:s huvud. Tänk om det händer inatt, då blir imorgon en mardröm utan slut.
Jag ryser och mår illa av detta faktum, att om några dagar finns inte min favorit i hela världen längre.
Min absoluta favorit. Victor. Min gudson.
Då är han långt borta från nålar, doktorer, slangar och smärtor. Då växer hans hår igen och han springer långt bort från alla sjukhus och sjukdomar. Då har han somnat in.


6 K o m m e n t a r e r
KATEGORI: Allmänt
Permalink



Kommentarer
Postat av: Annette

Det är absolut inget att tacka mig för!! Önskar bara att man som medmänniskor kunde göra mer än vad man kan i sådana situationer! Gör riktigt ont att läsa det du skrev och mitt hjärta blöder verkligen för er. Och mina tankar går till dig, mamman och pappan och hela familjen. Ord är verkligen svåra att finna just nu...Men En stor varm kram från mig till er alla!! Och mina tankar är med er!

Kram Annette

2009-04-14 @ 13:34:00
URL: http://arom.blogg.se/
Postat av: jag.

jag beklagar sorgen!... kan inte förstå vad ni går igenom just nu

2009-04-14 @ 19:17:23
Postat av: jennifer

så himla ledsen för er skull :( alla tankar till dig gumman.

2009-04-14 @ 21:16:24
URL: http://idie.devote.se
Postat av: Sandra

Hej Josse! Jag vill beklaga er sorg... om jag är så ledsen att jag knappt kan andas så kan jag ju bara föreställa mig er sorg! Jag som knappt hade träffat Victor... Din fond har verkligen nått målet och mer kommer det att komma, om man ska se någon ljushet i allt detta mörker...

Du får ha det så bra!



MVH

Sandra

2009-04-15 @ 08:02:33
URL: http://readmeto.blogg.se/
Postat av: Bonusmormor Yvonne

Lilla gumman,så har det värsta hänt.Vet hur mycket ni betydde för varandra,tänk på alla ljusa stunder ni hade tillsammans och spar dom inom dig.Du,Therese och Marie har varit ett otroligt stöd för Sofie och Peter.Varmaste deltagande i er sorg,det känns så tomt ofattbart.Ta hand om varandra.

2009-04-15 @ 20:18:12
Postat av: morfar Christer

Om inte världens bästa syster, som du är Josse, så hade inte Sofie klarat situationen som hon gjorde..ditt stöd har varit och är GULD värt..

Det är så skönt med syskon som finns en nära i sådana här stunder när man behöver varandra..

kram

pappa

2009-04-21 @ 10:25:21
URL: http://mckillen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback