Snart midsommar.

        DATUM: 2009-06-18 TID: 13:48:06

Nu närmar sig midsommar-afton med stormsteg, det vill säga, imorn är det  midsommar-afton. 
Vädret verkar ju bli lite sisådär men jag ska försöka hålla mig posetiv och vara nöjd iaf. Efter jobbet idag ska jag ta fram såg och hammare m spik och försöka snickra ihop en midsommarstång för att få den rätta midsommar-känslan imorgon. Jag är faktiskt lite smått orolig över mitt projekt med tanke på mina många misslyckade smörknivar från grundskolan och ända upp till högstadiet. Men den får bli som den blir helt enkelt. Lovar att ta kort och lägga upp på bloggen. 
Jag har också planerat att baka en västkustpaj, ett recept jag fått från min kära kollega/desperata husfrun M. Vi får se hur det går, jag kan ju inte ens blanda oboy rätt så vi får se hur paj-bakningen kommer att sluta. Är faktiskt inte ens säker på att jag kommer att lyckas med handlingen. Så kass är jag. 

På morgonen ska jag ge mig ut lagom tidigt och plocka blommor till kransar. Det beror på om jag vaknar eller inte..

Sen blir det iaf midsommarlunch hemma hos mig på baksidan. Sill, västkustpaj (kanske), jordgubbar, lax och andra midsommar-godsaker som nubbe och vitt vin kommer att slinka ner i magen. 
Min inställning är iaf på topp trots väder och annat som försöker förstöra mitt humör. Det kommer inte att lyckas, låt det inte göra det för dig heller.

GLAD MIDSOMMAR PÅ ER ALLA!!!!!!   

0 K o m m e n t a r e r
KATEGORI: Allmänt
Permalink



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback