19/11

        DATUM: 2009-11-19 TID: 16:04:48
Snart är ännu en vecka slut. Nu närmar sig helgen äntligen och jag har inga planer alls. På grund av Indien-resan så måste jag spara VARJE krona tills jag åker, minus vaccinationer, visum och andra resekostnader. Om cirka tio dagar är det DECEMBER och tiden går så fort och jag hänger inte alls med. Vips så är det Januari, en liten Vilma ska födas och sen drar jag till varmare men jobbigare tider. 



 Vad är egentligen rätt och fel när det handlar om kärlek?

Läste idag en artikel på Aftonbladet om Magali Jaskiewicz som nu gift sig med sin fästman Jonathan George i Frankrike. Underbart med nya band som knyts men det lite "udda" med detta äktenskap är att hennes make är död sen ett år tillbaka. Änkan klädde sig i vit bröllopsklänning med slöja och hela kitet medans hennes make fick stå brevid på ett bord, inramad på ett foto. Enligt fransk lag så är det tillåtet att gifta sig med sin avlidne make eller maka.

http://www.aftonbladet.se/wendela/relationer/article6147670.ab

Att förlora den man älskar är en mardröm, men precis som allt annat i livet måste man väl åtminstone försöka att "gå vidare" på bästa sätt. Här tycker jag att man kan snacka om att inte vilja släppa taget. Fint på ett sätt men lite makabert på ett annat. Frågan är om detta är vad hennes make egentligen hade velat.


0 K o m m e n t a r e r
KATEGORI: Allmänt
Permalink



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback