Höst och kyla och ingen bil.

        DATUM: 2009-10-06 TID: 20:33:04
Sitter och laddar inför Desperate Housewifes, kom precis in från en bitande kylig promenad som jag hade i sällskap med lillasyster Ida. Båda har varit döförkylda i cirka tio dagar nu men båda börjar krya på oss så träningen får sätta igång på allvar igen känner jag. 
Det är ju helt värdelöst att hösten/vintern är här. Dagarna går väl an då solen skiner men så fort solen gått ner så försvinner livslusten helt. Det suger speciellt mycket att inte ha bil. Det är för kallt för att gå till träningen så då slutar det oftast oftast med en hemmakväll i soffan under en filt och en påse godis framför sig. 
Att inte ha en bil får mig att gå under. Gud så bortskämd man låter men det som är värst med att inte ha bil är att jag inte kan ta mig till Victor gravplats. När jag har tillgång till bil är jag nästan där varenda dag men annars blir det ytterst sällan. Visst kan jag ta bussen men jag orkar inte betala 80 kronor fram och tillbaka för att åka i 6 minuter i en fullsatt buss som aldrig går rätt tider. Jag får dåligt samvete både för Victor och inte allra minst mig själv. Känns som jag sviker honom när moster inte kommer dit för att sjunga en sång, blåsa en ballong och blåsa blåsbubblor för honom. Jag vet ju självklart att Victor inte hänger runt sin gravplats, jag menar, varför skulle ett litet barn vara på en kyrkogård? Jag hoppas innerligt att hans själ finns framförallt hemma i sitt rum, och i allas våra hjärtan. Men endå kommer dessa samvetskänslor varje sekund jag tänker på att jag inte varit där. Det är ju en plats vi skapat för honom, en plats där jag känner att jag kan prata med honom utan att börja storgråta av saknad. Mitt hjärta känns lättare när jag varit där. Varför vet jag egentligen inte. 

Imorn kanske det blir en riktig långpromenad till Victor.
Det beror på kylan, men som sagt.. Vad gör man inte för kärleken? 
5 K o m m e n t a r e r
KATEGORI: Allmänt
Permalink



Kommentarer
Postat av: Annika

Kikar in här och tycker du får skaffa en cykel:-) Jag har lixom många andra som följer Victors blogg besökt graven och det var ju verkligen dyrt att åka bussen. Undrar också: har du en lillasyster? Jag trodde ni bara var tre systrar?

2009-10-07 @ 16:47:21
Postat av: Moster Josse

Svar till Annika: Jo jag har redan en cykel men den är det punka på och jag har inte fått rumpan ur vagnen och fixat det ännu, plus att jag blir så feg att cykla nu när det börjar bli halt.

Min "lillasyster" heter Ida och vi är egentligen inte ens släkt. När jag var cirka 13 så placerades jag i fosterfamilj. Har dock alltid haft lika bra kontakt med min riktiga familj.

Mina "bonusar" ser jag som min andra familj:)

2009-10-07 @ 19:42:08
URL: http://josiek.blogg.se/
Postat av: Annika

Aha, då förstår jag. Och punkan, ja, man borde gå en laga-punka-kurs, det har jag själv tänkt många gånger:-)

Lycka till med långpomenaden. Det var ju väldigt vackert på vissa ställen såg jag från bussen.

2009-10-07 @ 19:58:13
Postat av: Kajsa

Kära Josse

Jag brukade också känna skuld för att jag inte kunde vara vid Jonas grav. MEN, jag insåg att han inte var någon som skulle tyckt att folk skulle minnas honom som en kropp i en grav. Jag vill inte minnas honom som en död kropp i jorden.

Han finns med mig i tankar, hjärta och sinne. Så är det. Jag behöver inte graven för att Jonas ska veta att jag tänker på honom.

Kramar

2009-10-07 @ 22:19:20
URL: http://redman.blogg.se/
Postat av: Cattis

Love You!

2009-10-13 @ 17:42:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback