zombies och tårar.

        DATUM: 2009-10-26 TID: 21:52:26
usch denna hemska vintertid. När jag slutade jobbet idag för att gå hem så var det aldeles mörkt ute. Nu fattas bara snön och slasket så har vi en tvätt-äkta normal svensk vinter. 

Den här helgen gick jag och syster Sofie på bio i Kista. Först åt vi lite mat och drack kaffe sen var det dags för filmen. Eftersom vi båda är ytterst känsliga när det gäller, ja, allt (!!) så valde vi en film som verkade påde läskig, äcklig och skit-rolig. ZOMBIE-LAND! Det är en zombie/splatter komedi med bra skådisar och rolig handling. Den handlar om ett zombiesmittat USA där en über töntig kille träffar 3 andra osmittade människor vilka är en vapengalen cowboy från Texas plus två tonårs bedragersskor som ständigt sätter dem i skiten.
Mycket skratt tills en specifik scen i filmen som fick oss både i gråt. Vi hulkade och grät medans blodet sprutade på bio-duken och de runt omkring oss måste ha trott att vi var allvarligt störda. 
Men definitivt en sevärd film som vi båda rekommenderar starkt, dock ej för människor som är känsliga för blod och osv. 





Efter bion så skjutsade Sofie hem mig till Emma i kungsängen där vi umgicks ett tag tills vi lämnade huset och begav oss till, hör och häpna, Brunnas EGNA lilla krog. Där var det cirka tio personer till plus några hö-balar på en kärra så vi bestämde oss för att ta bussen upp till centrum istället. Där blev det utgång på sportbaren och det slutade faktiskt med att jag hade skitkul. Efterfest hemma hos en Niklas där det blev brottning och Michael Jackson moves av hela mitt hjärta. Dagen efter vaknade jag av ett värkande huvud (av brottningen) och jag och Emma bara slappade tills det var dags för mig att bege mig hemmåt. 

Så sammanfattningen av helgen blev ändå rätt positiv trots bio-gråt och blåmärken. 

Hoppas ni också hade en toppen helg.   
0 K o m m e n t a r e r
KATEGORI: Allmänt
Permalink



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback