Mama-hjälte 2010

        DATUM: 2009-09-14 TID: 21:45:11

Nu är det dags att rösta rösta rösta. 5 inspirerande och kämpande mammor är nominerade till årets mama-hjälte tävling som hålls av tidningen Mama och expressen varje år. Jag var en av dem som nominerade min syster Sofie och hon är en av de fem kvinnor som nu kan vinna titeln.

Min syster. En mamma. En mamma till ett änglabarn. 
Hon förlorade sin son för, idag, fem månader sen. Jag umgås nästan varje dag med min syster och såg ljuset i hennes ögon slockna samma stund som Victor togs ifrån oss. Hoppet försvann. Hon tror inte jag ser, men jag ser. Jag ser att varje barn hon ser på fiket får det att knyta sig i magen på henne. Jag ser de tårar hon blinkar bort när hon tror att ingen kollar. Jag ser att vissa av de vackraste låtar vi lyssnar på blir till plåga för hennes öron. Ibland när tystnaden kommer, om så bara för några minuter, så försvinner hon in bland tankarna, minnena. Och vad gör jag? Jag gör ingenting för jag vet att jag kan ingenting göra. Inga ord är till någon tröst. Men hon står upp. 
Ibland lägger jag mig och skriker rakt ner i en kudde, jag tycker synd om mig själv för att jag vet att jag aldrig kommer att få se Victor igen, och jag SKÄMS för mig själv. 

MIN ÄLSKADE SYSTER FÖRLORADE SITT BARN!! FÖRLORADE SITT BARN!! 


I sin blogg kämpar hon. I sin vardag kämpar hon. Hon inspirerar andra kämpande mammor, inte minst de mammor till sjuka barn. Hon inspirerar också mig! Sofie är den starkaste person jag vet och hon förtjänas att uppmärksammas. En sann hjälte.

Jag är så stolt, så STOLT över min storasyster.
En vacker, intelligent, inspirerande och kämpande 24 årig kvinna som varit med om något av det värsta som kan hända, att överleva sitt barn.

Så sätt igång att rösta nu. Alla mammorna förtjänar egentligen att vinna men ni som läser min blogg håller nog med mig om att det vore underbart om Sofie fick titeln Årets Mama-Hjälte. Varje röst behövs!

skriv SOFIE KARLSSON till [email protected] och du har skickat din nominering. Lätt som en plätt.




Jag älskar dig Sofie och jag önskar jag kunde göra mer.

jag vill göra mer.

förlåt att jag inte kan göra mer.




7 K o m m e n t a r e r
KATEGORI: Allmänt
Permalink



Kommentarer
Postat av: Ännu en medmänniska/mamma till 3

Nominerade också Sofie till Årets Mamahjälte 2009 - en titel hon mer än väl förtjänar! Hon är min favoritkandidat och precis som du skriver en sann hjälte som trots sin enorma förlust fortsätter att kämpa för andra.



Att överleva sitt barn måste vara det absolut värsta som kan hända en förälder.



Kram

2009-09-14 @ 22:01:09
Postat av: En medmänniska

Håller med allt Ännu en medmänniska/mamma till 3 skriver ovan.



Hoppas, hoppas Sofie vinner!



Så vacker bild på er!



2009-09-15 @ 06:21:39
Postat av: Annika

Nominerade åxå Sofie. Hoppas verkligen hon vinner. Och du Josefin, skäms aldrig för att du åxå sörjer. Victor var ju också del av ditt liv. Fint skrivet om Sofie förresten, förstår att det är precis så det måste vara varje dag för henne.

2009-09-15 @ 13:22:25
Postat av: Jenny i Skåne (mamma till tre)

Så fint du skriver om din syster och hon har alldeles säkert ett enormt stöd i dig. Du går också igenom en svår förlust och då måste det vara helt okej att skrika och gråta. Skäms inte för din sorg! Självklart har jag både nominerat och nu röstat på Sofie som årets mama!

2009-09-15 @ 22:08:55
Postat av: Tessan

Jag får tårar i ögonen av de fina ord du skriver om din syster. Som de ovan skriver, du behöver inte skämmas för att du sörjer. Gör inte det, jämför inte er sorg - du har all rätt att vara rasande arg och ledsen. Alla har sin sorg. Sofies blir inte mindre för att du också sörjer. Hon skulle aldrig klandra dig för det. Låt känslorna komma ut och håll dem inte inom dig. Jag som aldrig har träffat Victor vill också både skrika och gråta över det orättvisa. Jag beundrar er alla för att ni orkar.



Stor kram,

Tessan, mamma till Ida och Tim

2009-09-16 @ 13:00:17
URL: http://tessanova.blogg.se/
Postat av: Tessan

Glömde skriva att jag givetvis har röstat på Sofie och bett alla jag känner göra detsamma.



Tessan, mamma till Ida och Tim

2009-09-16 @ 13:01:23
URL: http://tessanova.blogg.se/
Postat av: Ännu en medmänniska/mamma till 3

Har röstat 2 ggr och "lånat" min mammas mailadress för ytterligare en röst. Tessans kommentar och de andra kommentarerna med, beskriver det så bra - du behöver inte skämmas för din sorg, du måste få känna det du känner utan dåligt samvete.



Kram

2009-09-17 @ 06:51:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback