Dag 3

        DATUM: 2010-02-05 TID: 14:02:52
Natten till idag lag jag uppe pa terassen i min ensamhet och sag pa stjarnorna. Stjarnhimmeln syns otroligt bra har i morkret och jag sag flera stjarnor falla, gissa vem jag tankte pa da? Jag hoppas att ni dar hemma tander ljus fran moster pa graven, tanker ofta pa det.
Ni dar hemma har ocksa varit daliga pa att smsa. Erika far massor av sms och jag har inte fatt ett enda. Det kostar faktiskt bara 2 kr for er (!!).

Idag har vi varit i Banjara Basti nastan hela dagen. Hallt lektion, gett mat, borstat tander och lekt. Jag sjong "Imse Vimse" och "Nyss sa traffa jag en krokodil" for en liten flicka som heter Khooshi (eller nagot). Hon ar runt 2-3 ar och en lortig liten krabat som alskar att hallas och att dansas med. Hon stod pa mina fotter och skrattade hogt nar vi dansade runt runt i den smutsiga sanden sanden.
Jag visste fran borjan att barnen lever fattigt men jag insag nog inte HUR fattigt och hemskt de faktiskt har det. Fran och med att de fods lamnas de till en aldre syster som ibland bara ar nagot ar aldre. De blir matade av mamman tills dess att det klarar sig och sen ar de helt utlamnade till sina systrar. De vet darfor inte alls nagot om "vett och etikett" utan de spottar snyter sig och bajsar mitt framfor en och de ar i stort behov av narhet och karlek av en vuxen. Det gor ont i hjartat av att se dessa sma smutsiga ansikten men jag ar glad att jag far uppleva detta. Man forstar inte forranns man ar har sjalv sa det ar svart att ge er darhemma en inblick i situationen. 

Imorgon tidigt pa morgonen ska vi aka en lang bussresa till Pushkar, sen vidare ut pa kameler i oknen dar vi ska spendera en natt under bar himmel. Pa sondagen blir det nog shopping inne i staden. Hehover nya skor bland annat da mina fotter har extremt smartande skavsar. 

Mamma, tyvarr blir det ingen ballongblasning da barnen sen ater upp ballongerna och det kan vara svart med blasbubblorna da barnen ocksa ar torstiga. 

Therese, jag ar radd och kameran men det ar nastan omojligt da barnen hanger i armarna och gor allt for att fa trycka pa knappar och fa se bilder. Men faen vad fins bilder det blir, mkt bra kop!

Sofie, jag saknar min Vilmsa. Pussa pa henne och sjung sa att det later som om det ar jag. Kommer av nagon anledning ej in pa din blogg. Datan har e knapp. Men skicka garna sms om hur ni mar:)

Kent-agent, jag ska kyssa en kamel-hona at dig :)

Nu ska jag snart ata sen blir det faktiskt lite rom och cola i ett diskret rum med nagra andra volontarer. Sen blir det sangdags. Saknar er!!

  
12 K o m m e n t a r e r
KATEGORI: Allmänt
Permalink



Kommentarer
Postat av: Kajsa

Hej!

Vet inte om jag har rätt mobilnummer till dig, Josse. Jag skickar ett sms och hoppas på det bästa. Det var ju ett tag sen vi hördes vid via mobil.

Ha det jättebra och ta vara på varje sekund. Before you know it - you're back in Sweden!

puss o kram från styvmostern

2010-02-05 @ 14:57:15
URL: http://redman.blogg.se/
Postat av: em

jag läser din blogg gumman!

och följer din resa.

skicka iaf ett sms efter du va framme, hoppas det kom fram :)



tänker på dig och alla barn.. dom har tur som har dig där. kan bara tänka mig att dom redan älskar dig och din utstrålning. du är så bra med barn.



<3

2010-02-05 @ 21:34:12
URL: http://emmawessman.blogg.se/
Postat av: Sofie

Hejs syster yster.

Vilma mår fin fint och för varje dag som går så fäster hon blicken mer och mer.

Hon har varit med mig och Cattis i stallet i två dagar nu, men inte sett någon häst då hon mest har sovit =)

Vi saknar dig massor och på Victors grav är det tänt. Det har dock snöat så mycket så din lykta har frysit fast i marken och blivit begravd, men så fort det blir lite varmare så skall jag gräva fram och tända den.



Har messat dig i dag, hoppas det kom fram.



Kram

2010-02-05 @ 22:55:38
URL: http://denstarkastestjarnanblogg,se
Postat av: pappa Christer

Hejsan gumman, skönt att allt går bra för dig... hoppas du fick förs. papperen med mail sen har jag bokat om din tandläkartid till slutet av maj.



Sköt om dig och bamse kram

Älskar dig



pappa



2010-02-06 @ 00:19:47
URL: http://www.mckillen.se
Postat av: Cattis

Hej min älskade skrutt!

Va kul med kamelritt i öknen! Sofie och jag red igår på Xet och det gick kanon bra. Skall iväg i helgen på kurs utanför Enköping. Skall bli hur kul som helst! Fyra "tanter" och middag ikväll. Vilket kackel! Saknar dig och var rädd om dig! Kram kram

2010-02-06 @ 08:30:57
Postat av: Mamsen

Hejsan gumman min!

Har faktiskt skickat 2 sms till Dej, trodde inte att det fungerade då jag inte hört ngt.svar, fortsätter att skicka.

Har du ngt. större samhälle nära där du är, hittar ej på kartan.

Har varit ute på mälaren idag, väldigt skönt eftersom det inte var så kallt.

Stooor kraaam från mamma. Älskar DEJ!!

2010-02-06 @ 16:14:28
Postat av: mormor

Josse!

Tänker på Dej varje dag! Har hört att allt är bra, skönt. Blev så glad att höra om att maten är god och riklig.Var rädd om Dej!

Pussar o kramar Din mormor!! Älskar Dej!!

2010-02-06 @ 16:35:54
Postat av: Yvonne/Morfar

Sötaste Josse,vad skönt att du är på plats och att allt gått bra.Hoppas du kommer att trivas,du får säkert uppleva massor.Vi tänker på dig....VARMA KRAMAR

2010-02-06 @ 23:28:43
Postat av: syster Therese

Vi skickar sms men verkar vara svårt för dom att komma fram?



Men vet att vi tänker på dig här hemma i kalla Sverige. Det har kommit ännu mer snö och trots att det blev lite mildare några dagar så har det krupit ner till -15 grader igen burr



Så njuit av värmen och klappa kamerlerna från mig :)



Saknar dig massor!

Kärlek i mängder från oss i Ransta

2010-02-07 @ 09:14:07
URL: http://feie.tkphotography.se
Postat av: mamsen

Fortsätter att SMSa.

Har en ide om ballonger o såpbubblor...

Mailar det till Dej

Ha en fin kamelrytt!!

Berätta mer om familjeförhållanden, väldigt intressant.

Kramar i massor från mamma o Kent

2010-02-07 @ 10:15:48
Postat av: Herman

Jag tycker du är så snäll. Och du är så gullig, Josefin.För du är min bästa assistent! Skicka nån bild.

Idag har jag varit på familjedag på Kyrkcentrum. Det var allt.HERMAN



(Mamma hälsar också)

2010-02-07 @ 19:15:52
Postat av: Martina

fan vad jag älskar att du gör det här. Fler människor borde göra lite nytta och hjälpa folk här i världen!

2010-02-07 @ 22:42:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback