Imorn gäller det!

        DATUM: 2010-02-01 TID: 23:22:01


Tiden har rusat förbi. Jag har stressat över packning, arbete och egentligen allt som går att stressa över. All inhandling är färdig och idag ska jag packa det allra sista. Sist jag skrev så var Vilma nyss född och nu är hon 2 1/2 vecka gammal och blir större för varje dag. Jag har läst på om Indien, jag har försökt ladda genom att läsa andra volontärers bloggar, lyssnat på goda råd från nära och kära (förutom det råd mamma gav, att jag skulle ta med tvättmedel i små förseglade kuvert eller små plastpåsar), och försökt suga i mig och förbereda mig. Ändå förstår jag inte alls att det faktiskt är imorgon planet lyfter.
I fredags var jag på en makeup-kurs hos Makeup Store för att lära mig hur man lägger den rätta dags och kvälls makeup:en och dagarna senare kommer jag stå i ett hett Indien med fattigdomen överöst mig, där de jag kommer att leva med  förmodligen aldrig ens hört talas om "makeup kurser".


(osminkade brudar)


Ikväll har jag myst med min kära väninna Emma som kom över från kungsängen på några glas vin (tack Ems!), vilket jag inte lär få smaka på under dessa kommande 3 månaderna.

Under mina månader i Indien kommer jag att blogga så ofta jag får tillfälle till internet.  
Fortsätt läsa och kommentera mer än gärna.

Idag har jag spenderat hela dagen med Sofie och Vilma och meningen var att jag skulle säga hejdå när de släppte av mig hemma, men det var för svårt så jag och Rickard är nu bjudna på frukost hemma hos dom imorgon innan vi drar vidare till Arlanda. Det blir också sista svängen till Victors grav då jag ska ge Laban en stor kram och så ska jag sjunga en sista sång för honom.


(lägg märke till Vilmsan på golvet)

Kanske skriver jag imorgon om jag får tid men annars så hörs vi nästa gång jag är mitt i ingenstans i Indieeeeen.

Många kramar Josefine 

8 K o m m e n t a r e r
KATEGORI: Allmänt
Permalink



Kommentarer
Postat av: Annika

Stort lycka till på ditt äventyr!!



Annika

2010-02-02 @ 09:33:07
URL: http://dagarmedhedda.blogspot.com
Postat av: syster Therese

Kommer att sakna dig älskade syster! Är SÅÅ stolt över dig!

Flyg försiktigt!



kramar

2010-02-02 @ 10:34:46
URL: http://feie.tkphotography.se
Postat av: em

<3 ta hand om dig nu gumsan, så du kommer hem säkert sen.

kommer sakna dig. love u <3

2010-02-02 @ 10:53:59
URL: http://emmawessman.blogg.se/
Postat av: Malin

Lycka till nu! Tycker det är så starkt gjort av dig att åka i väg. Ska bli spännande att läsa sen hur du har det.



Kram

2010-02-02 @ 12:12:52
Postat av: Catarina

Ville bara skicka mina varmaste "reselyckatill" hälsningar. Hoppas du får det bra.

Verkligen tufft och starkt av dig att göra en sån där resa. Har alltid velat själv men nu får jag istället ta hand om min son hemma, och det är ju minst lika bra.



Ta hand om dig.

2010-02-02 @ 14:35:40
URL: http://catarinasjoqvist.blogg.se/
Postat av: Sol och Måne

Lycka till Josse!



Var rädd om dig och skriv och uppdatera när du hinner!

2010-02-02 @ 17:21:50
Postat av: Melinda

Lycka till Josse!!!!

2010-02-02 @ 17:49:39
Postat av: Kajsa, Brian & Lewis

Hahahahaha, det var ett jättesmart tips av Marie. Tänk dig, i tullen, med tvättmedel i kuvert! Ojoj.



Lycka till nu Josse och ta hand om dig. Vi tycker du är så modig och är jätteimponerade.

Kommer att läsa bloggen flitigt. Hoppas du hittar uppkoppling.

kramar

2010-02-02 @ 20:32:24
URL: http://redman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback