Color-celebration

        DATUM: 2010-03-01 TID: 09:09:29
Den har helgen har vi firat Holi celebrations da man enligt tradition har stora mangder med farg pulver som man ska slanga over varandra tills man ar helt tackt av flera lager farg. Vi lekte i fredags med barnen i Banjara och det var skit kul. Man fick farg i oronen, munnen, ogonen och alla andra sma skrymslen dar man kan komma at, ja till och med innanfor under-kladerna. Jobbigt att forsoka tvatta av sig men verkligen kul med farg-krig. I fredags koptes alkohol och vi hade avskeds-fest for Inyaki (spanjoren), Evelina och Ingrid som lamnade oss for andra aventyr. Vi alla sov pa taket den natten under stjarnorna och det var underbart sa det ska jag fortsatta med ibland. Resten av helgen vart lugnt. Igar kom 4 nya volontarer, nagra fran Sverige, Danmark och Tyskland. ”Tyvarr” bara tjejer, jag langtar efter en man faktiskt hehe, but u know me. Igar kvall gick vi till ett kvalls firande dar det dansades och tandes en stor lager-eld. Och idag sa har vi ater igen firat Holi-day. Musik pa gatorna, fargkrig och mycket DANS som vi kvinnor (till min stoora besvikelse) inte far ha nagot med att gora. Jag lekte istallet med grannbarnen som totalt drankte mig i stora lager farg och larde dom hur man dansar ”Macarena” dansen och ”Cupid shuffle dance”.. Jag har just nu (efter dusch) grona ogonbryn och rosa mustache, mycket attraktivt. Pa onsdag ska jag nog till stan och lagga upp bilder fran detta firande. Det blir varmare och varmare for varje dag sa man smalter numera bort sa fort man gar ut fran sitt rum men annars mar jag bra. Det ar sa mycket gladje i det har landet fastan det ar mycket misar. Alla ler och sprider gladje runt omkring sig och jag lar mig mer om och mer. Sjukt att det snart gatt en manad sen jag kom hit. Saknar er sa mycket men jag avundas er inte med kylan och snon.
10 K o m m e n t a r e r
KATEGORI: Allmänt
Permalink



Kommentarer
Postat av: Ida

Åh, det låter underbart med färgkrig. Färger är lycka!

Du är så modig och jag är stolt över dig!

Du är med mig i tankarna hela dagarna och jag kan inte föreställa mig din vardag.

Jag älskar dig!

2010-03-01 @ 11:04:40
Postat av: mamsen

Du verkar må lite bättre nu, vad skönt!!

Som mamma har jag varit lite orolig efter förra inlägget.

Det som är viktigt är att du tvättar sår, på dej själv, ser till att du får vätska och annan näring. För att orka.

Tänk på att det Du gör är faktiskt väldigt annorlunda... och viktigt, för andra människor som läser din blogg.



Sköt om Dej, du vet att jag tänker på Dej!

Älskar Dej!!!

Kraaam din mamma

2010-03-01 @ 11:08:11
Postat av: Carina Wendt Isaksson

Ja hem till Bålsta är det ingen idé att längta. Idag stängde vi skolan pga förväntat takras. Taket höll på att rasa in så alla barn blev snabbt hemskickade. Imorgon är skolan stängd, så njut du av värmen så får vi stackare skotta oss fram =)

Kram Carina

2010-03-01 @ 20:35:46
Postat av: Cattis & Hasse

Vi ser fram emot att se bilderna från färgkriget!

Tänk vilka upplevelser du får vara med om! Både negativa och jobbiga situationer men även glädje och värme! Det finns mycket att lära från de människorna du möter. Vi tänker på dig hela tiden och saknar dig! Kram från oss i kalla, blåsiga, snöiga Krägga

2010-03-01 @ 23:11:32
Postat av: Signhild

Hej igen!!

Jag håller med dig - det finns såååå mycket glädje och värme i detta land trots all misär! Svårt att förstå til 100%.



Men visst var det kul med Holy!

Tre år i rad 2007, 2008 och 2009 - har jag haft förmånen att fira denna festival. Dessutom på olika sätt, på olika ställen och tillsammans med olika samhällsgrupper/kaster. Men överallt färg, färg, färg - och GLÄDJE. En enorm glädje bland alla människor. Man kan nog inte tänka sig att detta skulle kunna firas på samma sätt i Sverige (åtminstone inte utan alkohol). Alla skulle tycka att det vore döbarnsligt!! Och tänk hur det ser ut efteråt. Överallt i hus, hem och på gator: grönt, blått, lila, rött......Fantastiskt!!



Men du - jag är litet ledsen: Jag har inte så många män till att skicka just nu! Jo förresten - det kommer en till nästa helg! Hehehe......

2010-03-02 @ 09:51:24
Postat av: Signhild

Hej igen!!

Jag håller med dig - det finns såååå mycket glädje och värme i detta land trots all misär! Svårt att förstå til 100%.



Men visst var det kul med Holy!

Tre år i rad 2007, 2008 och 2009 - har jag haft förmånen att fira denna festival. Dessutom på olika sätt, på olika ställen och tillsammans med olika samhällsgrupper/kaster. Men överallt färg, färg, färg - och GLÄDJE. En enorm glädje bland alla människor. Man kan nog inte tänka sig att detta skulle kunna firas på samma sätt i Sverige (åtminstone inte utan alkohol). Alla skulle tycka att det vore döbarnsligt!! Och tänk hur det ser ut efteråt. Överallt i hus, hem och på gator: grönt, blått, lila, rött......Fantastiskt!!



Men du - jag är litet ledsen: Jag har inte så många män till att skicka just nu! Jo förresten - det kommer en till nästa helg! Hehehe......

2010-03-02 @ 09:52:53
Postat av: Signhild

Hej igen!!

Jag håller med dig - det finns såååå mycket glädje och värme i detta land trots all misär! Svårt att förstå til 100%.



Men visst var det kul med Holy!

Tre år i rad 2007, 2008 och 2009 - har jag haft förmånen att fira denna festival. Dessutom på olika sätt, på olika ställen och tillsammans med olika samhällsgrupper/kaster. Men överallt färg, färg, färg - och GLÄDJE. En enorm glädje bland alla människor. Man kan nog inte tänka sig att detta skulle kunna firas på samma sätt i Sverige (åtminstone inte utan alkohol). Alla skulle tycka att det vore döbarnsligt!! Och tänk hur det ser ut efteråt. Överallt i hus, hem och på gator: grönt, blått, lila, rött......Fantastiskt!!



Men du - jag är litet ledsen: Jag har inte så många män till att skicka just nu! Jo förresten - det kommer en till nästa helg! Hehehe......

2010-03-02 @ 09:53:52
Postat av: Signhild

Hej igen!!

Jag håller med dig - det finns såååå mycket glädje och värme i detta land trots all misär! Svårt att förstå til 100%.



Men visst var det kul med Holy!

Tre år i rad 2007, 2008 och 2009 - har jag haft förmånen att fira denna festival. Dessutom på olika sätt, på olika ställen och tillsammans med olika samhällsgrupper/kaster. Men överallt färg, färg, färg - och GLÄDJE. En enorm glädje bland alla människor. Man kan nog inte tänka sig att detta skulle kunna firas på samma sätt i Sverige (åtminstone inte utan alkohol). Alla skulle tycka att det vore döbarnsligt!! Och tänk hur det ser ut efteråt. Överallt i hus, hem och på gator: grönt, blått, lila, rött......Fantastiskt!!



Men du - jag är litet ledsen: Jag har inte så många män till att skicka just nu! Jo förresten - det kommer en till nästa helg! Hehehe......

2010-03-02 @ 09:57:56
Postat av: Signhild

Hej igen!



Jag har försökt att skicka kommentar - men det verkar vara något strul..... eller har du fått någon/någrea kommentarer av mig idag?



Kramar

2010-03-02 @ 10:12:35
Postat av: Kent

Skönt att du har kommit tillbaka med positiva saker.

Hoppas att det går bra med hälen. Sköt om dig och hälen! Synd att du inte fick dansa! Fina bilder.



Kram från Kent



2010-03-02 @ 10:53:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback