Musik-klassen

        DATUM: 2010-03-13 TID: 04:22:11


Annu en vecka har gatt och de flesta volontarerna har akt hem, dvs min kara rumskompis Erika som jag kommer sakna valdigt mycket. Den har veckan har vi som vanligt jobbat I skolan och kampat med att fa barnen till framgang. I var klass har vi borjat med mycket “feeling-games” da vi tranar barnens olika sinnen. Med hjalp av ogon-bindel far de ha smak-test, horsel-test och kansel-test. Detta har fungerat jatte bra och jag tror att dessa ovningar kan fa dem att trana sin uppmarksamhet och lara sig att fokusera battre.

Annars jobbar vi bara pa med att lara dem alfabetet, de flesta kan A-H medans andra sager “two!” nar man pekar pa bokstaven A. Lilla Abisek har lart sig hela alfabetet nu  och Urmila har jag antligen lyckats fa att sluta skriva bokstaverna uppochned och spegelvant, och de tar for mig en stor framgang. I fredags hade vi musik-lektion och barnen fick gora sina egna marackas av toa-rullar. Vi spelade pa en hink, en hemmagjord Diggidoo (av toarullar) och barnen sjong introt till “In the jungle” fran Lion King. 

Den id’en tyckte jag och Daniel var hur bra som helst och sjong och spelade for fulla mugger medans barnen oforstaende skakade sina marackas och forsokte sjunga ord de inte kan uttala. Det hela slutade med att de frenetiskt rackte ut tungan och gestikulerade med “kniv-mot-strupen-gest” att de avskydde musik-lektionen och ville att vi genast skulle gora nagot annat sa det fick bli det gamla vanliga memory-spelet och fungerar lika bra varje gang.



Har jag kanske glomt att beratta att jag avslutar mitt projekt har lite tidigare an planerat? I april kommer det vara over 40-45 grader och darfor vara valdigt jobbigt att jobba mitt ute i en oken sa jag har bestamt mig for att sticka ut och resa lite pa egen hand och drar darfor till Mumbai (Bombay) den 5e april. Jag kommer forst ta mig till Jaipur for att sen ta taget till Mumbai, det tar 22-23 timmar att resa dit fran Jaipur men det komer nog ga susen. I Mumbai stannar jag till den 10e da jag tar taget vidare ner mot Goa. I Goa blir jag nog kvar tills hemrese datumet som ar den 27e april fran Dehli. Maste kolla om det far bli flyget darimellan. Har som sagt inte planerat denna resa sa noga med ni vet hur jag ar, det loser sig alltid :)

Idag sticker jag till Jaipur for att komma bort fran campen lite. Jag Daniel Colin och Marre ska shoppa lite och se vad Jaipur har att erbjuda oss en helg som denna. Hors i veckan!  

3 K o m m e n t a r e r
KATEGORI: Allmänt
Permalink



Kommentarer
Postat av: mamsen

Verkar mycket kul. Ta hand om Dej själv!!

Var rädd om Dej.

Älskar Dej och beundrar Dej!

Kraam från Din mamma.

2010-03-13 @ 10:12:54
Postat av: Cattis

Hur många volontärer är kvar? Kommer det några nya?

Kan du inte berätta lite mer om klassen. Hur många elever? Hur många timmar per dag? Är det drop in? :) Eller är det samma barn varje dag?

Spännande med resan men jag är lite orolig att du skall åka själv! Kan du inte få med dig någon?

2010-03-14 @ 08:41:02
Postat av: Syster Yster (Therese)

Haha, så kan det gå. Kan verkligen se er där ni sjunger för fulla halsar och tycker att ni är jätte duktiga och roliga och dom stackars barnen som förmodlugen tycker att ni är helt dumma i huvvet ;)



Här är allt bra iaf, Vilma blev ju två månader idag och i morgon ska vi åka och hälsa på. Skickar några bilder till dig på mailen, I prommis...



kram

Älskar dig!

2010-03-14 @ 23:05:44
URL: http://feie.tkphotography.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback