Namaste!

        DATUM: 2011-12-09 TID: 15:30:40
Vi lever och har det toppen!
Vi har spenderat 8 dagar i det kaotiska landet Indien. Det har far bli ett kort inlagg men jag kan iaf beratta att vi tog oss fran Delhi till Jaipur till Sikar dar vi traffade de fantastiska barnen i Banjara Basti . Fredrik blev lika foralskad i barnen som jag ar och det var skit kul att fa visa honom allt. Vi spenderade tre dagar dar och sen bar det av vidare mot Bikaner, sen vidare mot Jaisalmer dar vi stack ut i okenlandskapen och red kameler, och nu sitter jag och skriver pa ett litet internetcafe med en livlig liten gata utanfor.

Turen genom Rajasthan har varit rolig, jobbig, spannande och aslaskig (trafiken).

Vi har konstant paranoia for att bli sjuka. Manga djupa samtal om nar magen borjar leva sitt eget liv. Hjalp!

Vi reser for tillfallet med en chaffor som heter Rakesh. Han tar bra hand om oss, full av energi och ganska sa galen.

Planen framover ar att resa med bil harifran till Jodphur till Pushkar. Sen vidare mot Agra - Varanasi - Gaya - Calkutta med tag. Vi langtar for sen bar det av till havet med strander och avslappning .

Ta hand om varandra darhemma. Vi tanker pa er allihop, hoppas ni fatt sno!

Kramar Josse och Fredrik

5 K o m m e n t a r e r
KATEGORI: Allmänt
Permalink



Kommentarer
Postat av: Syster Yster

Härligt att höra att allt går bra! Vi saknar er här hemma men är även avundsjuka på er som får vara ute och resa :)

Ingen snö än men magen växer och mår bra. Var inne på koll i onsdags och alla värden ser toppen ut, behöver inte ens äta järntillskott!



Så ta hand om er nu och skriv snart igen!



love you

T

2011-12-11 @ 10:06:37
URL: http://feie.blogg.se/
Postat av: Cattis & Hasse

Va skönt att ni har det bra. Även vi blir avunsjuka på er som får vara i värmen och upptäcka nya ställen och kulturer. Men ni har ju också kämpat för att göra denna resa möjlig! Nu har vi äntligen fått våra bänkskivor och Hasse håller på och svär och monterar in dessa! ;) Kommer att bli såå fint när det är klart. Saknar er i mängder och ser fram emot när ni skriver nästa gång!



Kram från oss <3

2011-12-11 @ 10:55:04
Postat av: mamsen

Vilket äventyr som sagt!!

Men det är skönt att ni är två som tar hand om varandra. Hoppas magkrångel dröjer helst uteblir.

Igår var Kent och jag utanför Örebro tänkte ta en liten vandringstur,det var ca. fyra cm. snö så det blev att pulsa runt.Imorgon ska jag på Vilmas lussefirande, hon ska vara tärna tänk så gulligt.

Tänker på er och hoppas att allt fortsätter gå bra!

Stora kramar mamma

2011-12-12 @ 09:50:52
Postat av: Sofie

Hej syster!!!



Vi har det bra här hemma, trots brist på snö. T mår bra och är fortsatt glad.



Vilmas bok har kommit och den blev JÄTTE fin! Ska bli kul att ge den på julafton.

Vi får se om hon blir tärna eller pepparkaksgumma i morgon. Har köpt två alternativ som det får röstas om i kväll, =)



Miss you very much!

Föresten, om jag får lösenordet till Victors insamling/till din mail så kan jag förlänga insamlingen, det räckte tydligen inte med bara mailen.



Hälsa Fredde och ta hand om varandra!



PUSS!

2011-12-12 @ 12:47:03
Postat av: pappa

Hej på er. Vad kul att höra att allt går bra så fare

Ska försöka följa er på goggle genom att ni uppger era platser ni besöker. Jan är också avis på er och hoppas jag kan göra en ligadan lång resa när jag blir penionär om 4 år. Hoppas du har fått mailen som jag skickade till dig

Slöt om er och stor kram till er båda. pappa

2011-12-13 @ 08:34:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback