Dag 2

        DATUM: 2010-02-04 TID: 14:06:16

Vi borjade dagen med att ga upp vid 8 tiden. Jag och Erika delar pa ett minimalt rum med varsin sang. Inte mycket att hurra for men vi ska vara glada att vi ens har det. Frukosten bestod av indiska pannkakor, yoghurt, frukter och andra tillbehorigheter. Ni som sagt att jag skulle atit upp mig i vikt innan jag akte kan jag skratta ratt upp i ansiktet for har blir vi itryckta mat hela dagarna av de kvinnorna som finns pa garden.

 Efter frukosten sa kom det 3 st tuktuks och hamntade upp oss. Att ta sig till byn tar ungefar en halvtimme och det finns mycket at se pa vagen. Byn dar vi arbetar, Banjara Basti ligger i utkanten av Sikar. Nar vi kommer fram mots vi av springande barn som ska upp i vara famnar och som skriker efter karlek. Det ar sma smutsiga varelser med de mest glada leenden och de slapper inte taget om dig for en sekund. ”Madam’e, madam’e, my name is? (whats your name), take picture madam’e.” Vi visades in i byn och tvattade barnen som stod snallt i ko och vantade pa sin tur. Barnen slass ofta sa man maste avbryta slagsmal stup i kvarten. Sedan ger vi dem mat, detta ar for vissa det enda mal mat de far om dagen. Sen skulle vi undervisa. Jag satt i en klass med 2-4 aringar som vi larde bokstaver A-F och att skriva siffror. De ar totalt analfabeter och det ar svart att fa dom att forsta. Vi jobbade tills klockan blev 12.00 och sen var det dags for att bege oss in till Sikar. Dar valde vi tyger till vara klader som ska sys upp tills pa mandag.

Jag valde en bla och er rosa, for att hedra Victor och Vilma.

Nar vi kom hem sa dushade jag, da varmer man vatten i en gryta under en eld, sen sa oser man vatten over i en hink som man tar med sig in i duschrummet. Dar oser man vatten over sig med hjalp av en kanna. Nagot krangligt men det gar bra. Efter duschen sa blev vi volontarer kladda i vackra sari's och hangde pa garden tills det blev dags for den dagliga yogan uppe pa taket. Snart ar det middag och sen sk jag och Erika kora ett eget litet traningspass for att forsoka halla formen. 

Skriver snart igen! Saknar er alla men har ar det sa underbart och jag kanner mig redan hemma trots all misar.
Datan har ett virus sa vi vagar inte stoppa in minneskorten pa datorn da bilderna kan forsvinna. Kommer nog bilder nar det ar fixat. I helgen ska vi iaf pa kamel-safari i oknen och da kommer jag ej att skriva.
 

5 K o m m e n t a r e r
KATEGORI: Allmänt
Permalink



Kommentarer
Postat av: syster Therese

Låter underbart syster!

Bra att du är rädd om bilderna ;)



Vi saknar dig här hemma, glöm inte att kolla på min blogg om du hinner feie.blogg.se



Ta hand om dig, Fredrik hälsar!

2010-02-04 @ 20:47:32
URL: http://feie.tkphotography.se
Postat av: Cattis & Hasse

Hej Skrutt!

Va skönt att kunna läsa att du är framme och verkar ha det bra! Saknar dig jätte mycket! Var rädd om dig! Ha en underbar helg! Kram från Hasse och mig

2010-02-04 @ 22:09:49
Postat av: mamma

Hej älskade dotter!!

Kanon att maten är så bra!

Barnen som få vara med Dej kan verkligen vara lyckliga.

Väntar med spänning på kort.

Tygvalet låter väldigt vackert.

KRAAAAM från din mamma. Älskr DEJ!!

2010-02-05 @ 08:51:43
Postat av: mamma

Låter häftigt med kamelsafarin. Det lär väl gunga ordentligt.Kram igen från mamma

2010-02-05 @ 08:54:43
Postat av: Kent agent

Va häftigt med kamelsafari, själv ska jag gå ut på snöpulssafari



Kent

2010-02-05 @ 12:39:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback