Not without my backpack.

        DATUM: 2009-06-12 TID: 13:12:11

Nu börjar sommaren planera sig bra för mig. Den 6e åker jag och min vän Deanna till Amsterdam i några dagar för att känna av pulsen och charmen i den sjukaste staden på denna jord. Har varit där en gång tidigare men då bara över dan, min australienska vän är där för första gången. Bokade precis två sängar på ett hostel som heter The Bulldog Hotel Amsterdam. Den verkar helt okej och läget är helbra. Hostelet har till och med en egen "Bulldog Coffee-shop". Jag är redo för några underbara dagar. Eftere det så åker vi (den 14e) till Grekland för att luffa runt på de grekiska öarna. Vi kommer att åka till Aten-Mykonos-Paros-Ios.Santorini. Båtresorna är bokade samt alla hostels och hotell. Allt ser jätte fint ut och då har vi dessutom med oss en 3e australienska, Bianca. Hon åker till spanien när jag och Dee är i Amsterdam, för att springa med tjurarna. Helt otroligt. 
Jag har inte bestämt mig om jag ska hänga med tjejerna till Italien efter Grekland, det beror på ekonomin. Har någon några tips inför dessa resemål så får ni gärna lämna en kommentar.


Ha en underbar molnig fredag.


Kramar  

2 K o m m e n t a r e r
KATEGORI: Allmänt
Permalink



Kommentarer
Postat av: Kajsa & Brian

Aaahahaa! Jag och Brian såg Bulldog Hotel när vi var i Amsterdam för 3 år sen. Det ligger i självaste Red Light District och nära alla bra coffee shops. Rummen på Bulldog ska va helt ok har jag hört.

Där får ni det hur bra och skoj som helst.

Kram

2009-06-12 @ 20:15:30
URL: http://redman.blogg.se/
Postat av: annika

Åh, nu blev jag nostalgisk. Väldigt, väldigt länge sen jag båtluffade i Grekland men jag minns paros som en jättebra och lagom ö (antiparos var dock mycket mysigare) och ios som galen (då ökänt för party, party, party) men det var som sagt många år sen. I italien är mitt enda tips att undvika neapel men å andra sidan måste ni nog dit om ni ska ut på öarna (har varit på ischia som ligger en bit utanför).

ha en jättehärlig resa!

2009-06-13 @ 20:16:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback