Bedrovande rundtur

        DATUM: 2010-02-16 TID: 15:24:49


Gick idag omkring i hela byn Banjara Basti fran borjan till slut. Halsade pa olika familjer och blev mer och mer bedrovad over deras levnads-satt. En mamma ville visa upp sin nyfodde son som lag i hennes armar. En pytteliten sot varelse som lag tryggt i mammas brost. Jag tyckte det kanndes sa skont att se hennes moderliga karlek till sin lilla bebis. Sen lade jag marke till ett gratande barn som hordes langre in i deras hus. Jag gick in och sag en liten mager knappt ett-aring som satt pa golvet for sig sjalv. Flugorna tackte hela hennes kropp. De satt i ogonen, munnen och krop in och ut ur nasan. Barnet skrek och skrek och jag forsokte forklara for mamman att hon MASTE tvatta sitt barn och att hon maste skydda barnet fran flugorna. ”Mo dholo, mo dholo (tvatta ansiktet)” forsokte jag bedja mamman och hon lovade att ordna detta. Denna lilla varelse, lamnad pa golvet till flugorna utan nagon som trostar eller torkar av. Denna illamaende kansla satt kvar resten av dagen. Det posetiva var att jag senare pa dagen sag hur mamman oste vatten over barnet och forsokte fa henne sa ren som mojligt. Da kandes det battre i hjartat nar jag vet att flugorna inte kommer att ata pa henne mer pa ett tag.



Resten av dagen sa fick jag se hur olika familjer forsorjer sig, vissa drejar krukor, vissa gor smycken, vissa ar magiker (den familjen hade en liten apa), och vissa ar ormtjusare. Jag fick se var vissa familjer far sitt smutsiga vatten, det fanns ett trasigt litet hal i ett ror som de egentligen inte far ta vatten ifran.


Manga familjer hade utvecklingstorda barn vilket var jobbigt att se. Dessa barn far varken ga i skolan eller annat och blir totalt behandlade som djur, om ens det. Jag fragade om kusin-gifte kunde vara orsaken till deras mentala halsa men fick till svar att det formodligen berodde pa alkolism och genetiska defekter.


Tankte ladda upp bilder imorgon, onsdag, sa ni far se mer bilder fran byn och hur de bor men det kommer formodligen bli pa torsdag eller fredag, sa fortsatt kika in har.


Manga kramar fran mig i Indien  
7 K o m m e n t a r e r
KATEGORI: Allmänt
Permalink



Kommentarer
Postat av: Rickard

<3<3<3

2010-02-16 @ 15:54:56
Postat av: Martina

WOW! Jag beundrar dig verkligen! Var bara tvungen att skriva det!

2010-02-16 @ 18:51:30
Postat av: pappa

Vill bara säga att jag älskar dig och att du ska ha det jätte bra



kram



pappa



2010-02-16 @ 19:17:12
URL: http://www.mckillen.se
Postat av: Ännu en medmänniska/mamma till 3

Vilken insats du gör, men kan förstå frustrationen över att inte kunna hjälpa alla. Verkligen intressant och skrämmande att läsa om din tid i Indien.

Kram

2010-02-16 @ 20:14:56
Postat av: mamsen

Älskade Josse!

Du får verkligen se mycket hemskt!!

Var stark!!

Det du gör betyder så oerhört mycket!!!

Vi lär oss av dina rapporter, det är så nyttigt!

Tänker på Dej hela tiden och drömmer om sand...!

Älskar Dej kramar din mamma

2010-02-17 @ 08:45:35
Postat av: Kajsa o Lewis

Hej Josse!

Vad du får och uppleva mycket hemskheter. Jag är så tacksam för att få en inblick i din vardag där i fattigdomen. En annan värld som gör att man känner sig tacksam för vad man har.

Lewis och jag fick träffa Vilma och Sofie igår. Vilken underbart gullig och helt perfekt liten tös!

Kram

2010-02-18 @ 08:43:27
URL: http://redman.blogg.se/
Postat av: En medmänniska

Tack för allt du berättar och delar med dig. Främst till familjen och andra nära men också till oss okända läsare. Så gripen av allt du skriver. Tycker du är fantastisk och gör en stor stor insats. Va rädd om dig.

Kram Malin

2010-02-18 @ 13:17:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback