Taj Mahal och vardagsliv

        DATUM: 2010-03-10 TID: 10:39:49

Sen jag skrev senast har tiden rusat. Har haft lite sma problem med magen men inget allvarligt sa jag kan stolt saga att jag hittills inte blivit sjuk under min tid har i Indien. Forra helgen sa skulle vi ta bussen till Agra for att se det spektakulara Taj Mahal. Pga magen sa fick jag sitta pa buss i cirka nio timmar med knipande skinkor och svettiga hander for att inga diarreiga dofter skulle sprida sig pa den extremt tranga bussen. Men vi kom fram utan bajs i byxan och vi bodde pa ett litet hostel dar vi spenderade natten, sondagen gick vi upp tidigt och koade, fortfarand med knipande skinkor) sen kom vi tillslut in for att se den statliga byggnaden. Har kommer lite bilder fran dagen vi sag Taj Mahal.







 









Har kommer ocksa lite andra bilder fran min klass och andra barn och manniskor jag spenderar tid med varje dag.








 


(waterpalace in Jaipur)





(Jag har blivit beroende av henna-malningar och malar pa alla som vill)


Action i klassrummet

Avslutar detta inlagg med en bild pa Neema (tror jag) som lagar var underbara mat varje dag.





9 K o m m e n t a r e r
KATEGORI: Allmänt
Permalink



Kommentarer
Postat av: Cattis

Vilka underbara bilder du tar! Vilket betyder att kameran fortfarande är i gott skick. :) Bra jobbat Josse! :)

Hoppas att magen snart är i balans så du slipper kniiipa med skinkorna! Puss och kramar i mängder

2010-03-10 @ 13:38:45
Postat av: pappa

Hej Josse.. har inte kunnat skriva forut da jag inte hade din afress. Jag ar pa Filipinerna i 2 veckor pa ett stalle som heter Puerto Galera. Lite lattsammare liv an du har . Hoppas du ar battre i magen nu sa att du kan njuta av din tillvaro.

Jag aker hem 15 mars mandag till jobb och sno.



Ta hand om dig. Alskar dig



kram

2010-03-10 @ 14:13:27
Postat av: Camilla E Lindström, En mammas dagbok ♥

Fantastiska bilder, va rädd om dig.

2010-03-10 @ 19:25:46
URL: http://emring.blogspot.com
Postat av: Samira

Hey josie! va fina bilder, verkar som du har de bra :)skulle va jättekul att ses när du är tillbaka i sverige nån gång :) kraam

2010-03-10 @ 22:55:02
Postat av: Sofie

Hej syster!

Vilka fina bilder ! Det ser lika underbart ut som jag tänkt mig att det är. =)



Hoppas att allt är bra annars, det var så kul när du ringde häromdagen =)

I sverige är våren på väg så vi njuter av solens första strålar.

Vilma och Peter hälsar så ta hand om dog nu så hörs vi snart igen !



Ps; Det är inte bra att hålla inne gaser, låt de istället flöda fritt. Annars kan du få ännu mer magknip=)



Kram

2010-03-10 @ 23:28:15
URL: http://denstarkastestjarnanblogg.se
Postat av: mamsen

Vad ska man säga...!

Helt fantastiskt att du varit vid Tai Mahal,det är som en saga för mej.

Tack för alla fina bilder du visar oss, det lär oss så mycket om en annan kultur.

Du måste göra ngt. med dem när du kommer hem.

Älskar Dej min rosenknopp!!!

Många kraaamar Din mamma

2010-03-11 @ 08:26:40
Postat av: Yvonne/Morfar



Som ur tusen och en natt,fantastiskt.Hoppas magen är bättre,du ser i alla fall helt strålande ut.STOR KRAAAM

2010-03-12 @ 07:26:41
Postat av: Birgitta

Fantastiska bilder!! Åh, jag vill också åka till Tai Mahal - det är ett av de platser i världen man bara måste få uppleva någongång i livet! (istället för Cleveland två gånger, menar jag)

För övrigt undrar jag över hur du definierar att "vara sjuk"? Om ni inte diaréer räknas dit. Eller, vid närmare eftertanke kanske jag inte behöver undra.

Herman hälsar (och vill promt berätta hur hans ömma moder satte eld på stekpannan igår kväll)

2010-03-12 @ 15:53:53
Postat av: Syster Yster (Therese)

Hej älskade syster! Dina bilder är så fina, du borde fundera på att göra något med dom när du kommer hemj. Kanske skriva ett reportage eller något liknande om din tid där?



Jag saknar dig ialla fall!!!!



Sköt om dig!

kramar

2010-03-12 @ 22:45:31
URL: http://feie.tkphotography.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback