"Her face is a map of the world"

        DATUM: 2009-02-20 TID: 05:26:38


Nu är det bestämt. Jag stannar en vecka till i staterna. Kommer troligtvis måndagen den 2:a mars. Det känns helt okej att stanna en vecka till. Jag trivs ju bra här men jag var ju så inställd på att få träffa Victor nu nästa vecka. Har verkligen längtat så efter det. Men men så är det. Jag behövs nog bättre här hos Herman och hans familj.

Operation har gått bra vad vi vet hittills. Han är förvånansvärt pigg och lyckades till och med ta sig en åktur i rullstolen ner till "evighetsmaskinen" (en uppfinning som har massa olika banor med bollar som rullas och kastas kors och tvärs utan att någonsin stanna, jätte-ballt!) och han köpte sig en vacker ring nere i kafeterians "smyckes-hörna".
Han har gått igenom extremt mycket och har haft det otroligt tufft de senaste veckorna. Det kändes skönt att få se honom le och skratta idag, jag trodde att han inte skulle vara kapabel till det.

Hittills.
Jag har haft en rolig och lärorik resa hittills. Är glad för alla nya människor jag lär känna och på så sätt få göra roliga saker hela tiden. För några dagar sen så sken solen och det var underbart vår-väder ute. Jag och Chris åkte ned till sjön (Lake Eire, som ser ut som ett hav.) och jag köpte med mig en haselnöts-latte som jag drack sittandes vid kajen och såg ut över vattnet. Jag fick riktiga vår-känslor och längtade starkt efter mera värme. Vi gick och såg på Rock n roll Hall Of Fame och dansade lite utanför till massa skön gammal rock-musik. Underbar dag!


MAP-ROOM, CLEVELAND.
Mysig liten bar. Det roliga med Map-room är att det finns prylar och inredning från olika delar av hela världen. På så sätt blir känslan där inne oslagbar. Musiken spelas från en gammeldags Juke-Box och min favorit plats är i soffan framför den stora brasan. Där kan jag sitta i flera timmar och bara prata strunt över några öl. Det finns massor att titta på, olika tavlor av olika slag, en gammal telefon-kiosk, en motorcykel, ett flygplan som hänger ned från taket. Graffitti på väggarna av olika utsikter, statyer, skyltar etc. Det är mitt nya häng-ställe. Önskar så att det fanns något liknande i Sverige. Det enda jag kan jämföra med är mitt tycke för Harry B James i Sthlm där jag spenderade många kvällar förra sommaren.
I like alot.

Men snart är jag hemma igen. Bäst att passa på att njuta av tillvaron bäst jag kan. Snart blir det dags för de gamla vanorna och rutinerna i Sverige igen. Ser inte direkt fram emot det..

<3    

0 K o m m e n t a r e r
KATEGORI: Allmänt
Permalink



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback