Nyårs löfte?

        DATUM: 2009-01-08 TID: 17:26:40




Idag har varit en helt vanlig dag.

Jag gick till jobbet, jag spenderade
många timmar med många högljudda 6-åringar,
jag fick mycket huvudvärk, och jag kom efter mycket lång tid till sist hem. Jag hinner så mycket som att koka en kopp te och sätta mig ned framför LA Inc på tv då jag inser, jag har glömt att nyårs löfta. För FÖRSTA gången har jag liksom bara omedvetet smygit förbi det fruktade löftet om vad man ska klara av eller inte klara av det nya året.

Jag har ju i och för sig aldrig klarat av att hålla ett nyårs löfte hittills, men vad hände med min tradition? Jag menar, även om man inte håller löftet så får man väl ta mig tusan ge sig själv lite hopp de sista timmarna innan tolvslaget.

Men om man nu skulle vilja köra en instickare och fuska lite med ett för sent nyårslöfte, vad ska man lova sig själv då? Det gamla vanliga? Gå ned 5 kilo, lära sig spela ett instrument, sluta röka, spara extra pengar varje månad (du vet, till den där resan man pratat om i flera år men aldrig gör), bli snäll(??), skaffa sig pojkvän, eller varför inte bli singel ?

Nej du, ska jag nyårslöfta så ska det banne mig bli något rejält. Jag skulle ju kunna lova mig själv något så galet som fred på jorden eller att sluta dricka vin, eller något annat omöjligt. 

Nej, det bästa med nyårslöften är väl ändå att man bara lovar sig själv och ingen annan, då slipper man ju den där pressen. Tänk om man var tvungen att lova åt någon annan, DET vore ju verkligen en mardröm.
Det bästa vore väl kanske om man gick ihop med sina vänner eller familj och så fick man bestämma vad en specifik persons nyårs löfte skulle vara, sen så är det ju upp till den personen om hon eller han vill göra en besviken genom att misslyckas med sitt löfte. Det vore nog en rätt kul grej.
Sen så har man ju hela året på sig att tänka ut ett bra nyårs löfte till den personen som bestämde åt Dig förra nyår. Muahaha, smida onda planer under ett HELT år. 
Kanske inte ändå.

Jag tror nog att jag skiter i nyårslöfte i år. Iaf så får ingen veta vad löftat, men jag kanske berättar för någon om jag verkligen lyckas, men annars blir det inget.
 
Hoppas ni som läser har nyårslöftat något bra och lycka till med era löften. 

God fortsättning.


(bilden långst upp på sidan är en gren av ett kinesiskt körsbärsträd i blom, jag kanske borde ha som löfte att plantera ett sådant i mitt källarrum hemma hos christer?)
0 K o m m e n t a r e r
KATEGORI: Allmänt
Permalink



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback