She´s only happy in the sun.

        DATUM: 2009-01-12 TID: 19:48:46




Fasen!

Nu har jag varit fast i Sverige så länge att jag till och med glömt bort hur annorlunda jag känner mig när väl jag är långt härifrån. Under flera års tid har jag flytt Sverige inte ens så ofta som jag har velat. Jag har offrat mycket för mina val, den saken är säker, men jag kommer ALDRIG att ångra dem.

Jag har lärt mig så otroligt mycket av mina resor.
Jag har lärt mig att ta hand om mig själv, att allting alltid ordnar sig även när allt är botten, att respektera andras seder (även fast man inte håller med ett dugg), hur man lever livet till fullo, hur man inte kan ta någonting för givet, att aldrig ge upp hoppet.. 





                                                                           
Visst! Livet är för jävligt skitsvårt men vart man än är på jorden så kommer ditt liv att vara lika förjävligt skitsvårt om du inte tar itu med problemen, vare sig du är i Sverige, Kina eller på Fiji. Skillnaden är att när man är på ett annorlunda ställe så finns det där många fler nya miljöer och tusen andra distrahaktioner som får en att glömma sina besvär, för stunden..


Jag kan helt ärligt säga att jag hela livet flytt mina problem, det gör jag fortfarande. Jag känner mig precis lika vilsen när jag bor på Australiens Sunshine coast som när jag
bor i Bålsta. Det är bara en annorlunda omgivning. Självklart känns det bättre av att vara på ett vackert ställe när man mår dåligt, men det helar ingenting. Efter ett tag kommer de där känslorna smygandes i alla fall vare sig man vill eller inte. Men visst bor man hellre i ett paradis och mår skit än på ett trist ställe och känner samma sak?


Jag vill vara fri..
Jag vill känna att världen inte har någon ände. Jag vill hitta mig själv genom att se platser, känna känslor och testa leva olika liv. Jag har ju kommit en bit på vägen, men inte ens i närheten av mitt mål.
Jag vill fanimig skänka mitt liv åt jorden, haha hur klyshigt det än låter, jag vill bli ett med moder jord.
Ni som redan börjat ge ert liv åt resandet eller har planer på att göra det, på riktigt, ni förstår vad jag menar.


Nu jävlar ska jag göra ALLT för att dra iväg,
och den här gången blir det på riktigt!



                                                                                http://www.youtube.com/watch?v=XJYLBL76Gss
                                                                                     Ben Harper - Shes only happy in the sun. 
                                                                                                         Lyssna och njut.


3 K o m m e n t a r e r
KATEGORI: Allmänt
Permalink



Kommentarer
Postat av: Linn

åker du själv?

2009-01-12 @ 21:54:44
Postat av: Linn

åker du själv?

2009-01-13 @ 09:42:53
Postat av: Josiek

Ja det blir förmodligen själv, om ingen är galen nog att ge sig iväg med mig. alla är välkommna :)

2009-01-13 @ 13:03:06
URL: http://josiek.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback