GladJag.

        DATUM: 2009-06-03 TID: 19:04:51

Igår på jobbet pratade jag och barnen om vad som gör oss glada i vardagen. Vi är ju alla så uppe i den stressiga, sorgliga och jobbiga verkligheten att vi ibland helt glömmer bort det där som faktiskt gör oss riktigt glada. När jag sitter och pratar med barnen om det som gör dem lyckliga dvs: regnbågar, djur, sommaren, julafton, födelsedagar etc så börjar jag också tänka på mig själv och vad som egentligen gör mig extra glad. Jag vet att iaf allt för mycket tid i mitt liv går åt av att tänka tänka negativt. Negativa minnen, negativ vardag. Det finns ju faktiskt massor av saker som gör mig glad. Min familj, att resa, solsken, fina minnen, ljudet av vågor, att sjunga, musik, att skratta, Victors stigande fond, mitt och andras välmående, det plus många saker till får min tillvaro liiite bättre. Har bestämt mig att försöka lägga mer energi och tacksamhet på dessa saker när det allra mesta känns svårt. Gör samma sak ni med!

Nu är ju sommaren här. Den har iaf gett oss några första soliga dagar. Det är jag mycket tacksam för. Jag jobbar och sliter men är glad att jag har det jobb jag har där vi är någorlunda mycket utomhus (till er som ej vet så är jag personlig assistent åt en liten kille som går i förskoleklass). Jag har försökt att börja äta nyttigare och har redan märkt skillnad på hår, hy och naglar som blivit bättre. Nästan varje kväll ger jag mig ut på en lång promenad/jogging runda på minst en timme, medans jag lyssnar på musik ur Christers gamla mp3 spelare som tar cirka 5 minuter mellan varje låt. Men det är underbart att svettas, lyssna och tänka bort negativa tankar under ett rejält träningspass. Ska försöka fortsätta med detta nu när jag märker att jag mår bra utav det. Jag har till och med lyckats ta mig till graven, från graven till Krägga (Sofie å Peter) och från Krägga hem, en gång på Christers gamla cykel. Nej nu ljög jag faktiskt. Jag fick skjuts hem av Peter morgonen efter men det var endå en bit att cykla från Bålsta till Krägga. Så det är jag stolt över

Vi får se vad jag nu gör av sommaren, men en sak är säker. Jag ska försöka skapa fler posetiva minnen, fler skratt-attacker och försöka lägga min energi på det där lilla posetiva som jag annars varit så van vid. Screw you dåliga humör! 


 

Min nya grej: vattensporter, jag ska bli proffs. Har faktiskt också märkt att jag helt kommit över min fobi för djupt vatten och fiskar som jag lidit av hela mitt liv (tack vare Australien och exet). Se upp för mig, här kommer jag på världens hav.




Bild 1: Jag åkte kneeboard för första gången.
Bild 2: Jag å Anna i ringen. Det gjorde ont.

7 K o m m e n t a r e r
KATEGORI: Allmänt
Permalink



Kommentarer
Postat av: Cattis

Jag blir glad, stolt och rörd när jag läser att du faktiskt själv har kommit på att det finns så mycket positivt, roligt och härligt i ditt liv. Fortsätt med ditt nya tankesätt!! Puss

2009-06-04 @ 15:06:38
Postat av: Malin

Vill bara tala om att jag blir så inspirerad av ditt inlägg, tack för det! Tycker du är beundransvärd, kör hårt!



Kram

2009-06-04 @ 15:15:49
Postat av: Hanna

Hej, jättefina bilder! Besök gärna min och skriv vad du tycker om min hårförlängning! Kram



http://h88.blogg.se

2009-06-04 @ 15:16:07
URL: http://h88.blogg.se/
Postat av: Ännu en medmänniska/mamma till 3

Det låter som ett bra recept för att må bättre: motionera, äta nyttigare & tänka positivt! Tänker på Er alla ni Victors familj, skönt att se att ni hade en bra dag i söndags.

2009-06-04 @ 16:14:49
Postat av: En medmänniska

Kan bara hålla med tjejerna som redan skrivit!



Hoppas ni haft det bra hos din syster ikväll trots allt. Tänker på Er!

2009-06-04 @ 22:01:56
Postat av: mindello

Tjena jos! ville bara skriva någon rad här så du får vetskap om att vi från norrort faktiskt också läser denna blogg =)



Sitter och funderar mig framför när du står och säger det där du skrev just nu, låter helt fantastikt. Det är du som får alla att stå upp när dem faller även om du har dina egna problem att ta hand om och det är en fantastiskt egenskap som inte många har, så det jag ville få ut av det här var att jag ville tacka dig för den isperation du ger mig och oss genom att bara vara sig själv.

vi hörs vännen! <3

2009-06-04 @ 23:52:29
Postat av: Orchid

Asbra Josie!

Fortsätt gå promenader, cykla, eller jogga! Kroppen utsöndrar "gladhormoner" när du rör på dig, toppen!

Man kan nästan bli beroende av det :)

Och de bra att tänka så positivt som du gör! Jag hade aldrig klarat det!(!!!)

Och de där me Victor, klart de känns jättejobbigt! Men jag tror inte att han vill att du ska bli deppig... Han lever alltid i ditt hjärta (allas hjärtan) right? :)

En ängel i himlen.

2009-06-09 @ 21:53:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback