En dröm.

        DATUM: 2009-05-21 TID: 22:30:45
Jag har mycket svårt att somna på kvällarna. Huvudet susar av tankar som svämmar över. Jag har inte sovit i min egen säng sedan i slutet av mars. Inatt är första natten. Vi får se hur det går..

Jag har en dröm som sedan i Söndags natt fortsatt att hälsa på i min sömn.
Det är en dröm som i nuläget betyder så mycket för mig att jag vill skriva ned den och föralltid ha kvar den, och varför inte här på bloggen?

Jag drömmer om att jag är med min vän Emma. Vi är på någon slags musikfestival och går runt och tittar. Närt jag går förbi ett stort vitt party-tält så ropar en röst i en mikrofon att jag vunnit ett pris och att jag är välkommen upp på scenen. På scenen mottager jag ett pris av något slag från radioprataren Hakim (the voice radio-station) och sedan töms tältet på folk. Kvar blir jag, Emma och Hakim och det står en massa vita stolar och bord runt omkring oss. Helt plötsligt på en stol sitter Victor i sin lilla sjukhusrock. Han har nappen i munnen, en blå.
Jag tror att jag inbillar mig men går närmre och då sträcker han ut armarna mot mig. Jag springer fram och är livrädd att jag inte ska kunna ta i honom (för jag tror han är en inbillning) men jag tar upp honom i min famn och sätter mig på en stol. Jag känner hur varm han är och jag känner hur hårt hans hjärta slår tätt emot mitt. Jag frågan radio-prataren om han kan se Victor, han säger "Nej!". Jag skriker i panik på Emma och hon kommer till oss och säger "Jo, Josse. Jag ser Victor, han är här." Jag håller honom tätt med mina läppar mot hans lilla kala huvud. Han har hela sin hand på min vänstra kind och håller med sin andra hand i min hand. Jag luktar och jag känner, jag vet att jag drömmer. Jag frågar honom "är det du som ger mig den här drömmer Victor? Jag känner dig, jag känner att du är här." Han kramar då min hand en sista gång, sen blir han svalare och sedan vaknar jag i panik-gråt. När jag vaknar är känslan borta men jag känner fortfarande hans lilla hand mot min kind som bränner av alla tårar. 

Varje natt sedan i Söndags har drömmen spelats upp på nytt. Jag kan till och med somna om direkt efteråt och drömma den igen. Det är hemskt men samtidigt så underbart. Hur länge ska jag drömma detta och VARFÖR gör jag det??? 

7 K o m m e n t a r e r
KATEGORI: Allmänt
Permalink



Kommentarer
Postat av: En medmänniska

Kära du,

hur gick det att sova i din säng? Mina ögon glansas när jag läser ditt inlägg. Förstår att drönmmen betyder mycket för dig!! Att du har drömt den flera nätter i rad?! Önskar jag det visste och kunde trösta dig lite men vet att det inte går. Allt jag kan säga är att jag hoppas och tror det är en hälsning från Victor att han har det bra. Han vill visa er det genom att hälsa på er i drömmarna. Vi hoppas och måste tro att det är så. Jag tror det är så Josse. Han har det bra där han är nu bland dom andra änglabarnen och vuxna änglar som ser efter honom Josse. Dom tar hand om varandra tills ni möts igen!

2009-05-22 @ 08:37:10
Postat av: Ännu en medmänniska/mamma till 3

Även jag hoppas att du fick sova bra i din egen säng. Tror också att det är Victors sätt att visa att han har det bra och att han tänker på Er. Finns inget att skriva som hjälper Er i sorgen & saknaden efter eran fina prins, men ni ska veta att vi är otroligt många som tänker på Er och sörjer med Er! Många kramar!

2009-05-22 @ 09:31:49
Postat av: Ännu en medmänniska/mamma till 3

Har lyssnat på de vackra sångerna Ni sjöng på Victors begravning. Helt otroligt så bra ni sjunger!!! Sorgligt men oj så vackert.

2009-05-22 @ 18:48:24
Postat av: annika

Victor kommer till dig för att du behöver det just nu. Så tror jag att det är. Du behöver känna honom och veta att han har det bra. Var inte rädd, ta emot det.

2009-05-22 @ 20:31:15
Postat av: Linda

Precis som Aannika tror jag att Victor bara vill komma och tala om att allt är bra med honom, att han slipper ha ont och att ta en massa mediciner. Samtidigt vill han nog kolla till dig för du är ju hans högt älskade moster som han saknar.

Jag såg Sofies bilder från Victors rum och vad du skrivit på gitarren. Förstår att det var mycket sång och musik när ni träffades och i Victors film ser man ju även Victor spela.

Fantastiska systrar som sjöng underbara sånger, ni är starka och kunde inte tagit ett finare farväl av er prins. Han är mycket stolt över er och hör alltid er sång till honom. Det får mig att tänka på filmen Australia, har du sett den vet du vad jag menar.

Styrkekramar till dig och din familj!

Linda, mamma till 2 barn

2009-05-22 @ 23:56:58
Postat av: Mathilda - Mamma till Elliot 16 månader!

Hann nog läsa två rader av dittinlägg, när jag förstog att det handlade om Viktor. Mina ögon fylldes ganska snart med tårar.



Helt sjukt hur mkt man kan lida med en familj man inte känner, hur mycket man kan tänka på och känna med en underbar liten prins man aldrig träffat. Ni ska vara stolta över att ha fått en sån underbar kille i er familj.



Jag håller med vad dom andra skrivit om drömmen, det är nog så att Viktor visar att han har det bra och är trygg i himlen bland alla andra änglabarnen. Han vill nog bara trösta alla er som han lämnade efter sig här nere, och det gör han genom att lägga sin hand mot din kind..



Tänker på Viktor och er varje dag.



Kram!

2009-05-23 @ 16:00:43
URL: http://mathildav.blogg.se/
Postat av: Victors Morfar Christer

Lilla gumman Josse.. Finns inget att tillägga av vad som sagt här ovan men så klart är det Victor som vill visa sin kärlek till dig.. han finns ju runt oss hela tiden, speciellt dig..



älskar dig

kram

pappa

2009-05-24 @ 00:11:52
URL: http://mckillen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback