12/5-09

        DATUM: 2009-05-12 TID: 09:00:28
Bio.
Tyvärr blev det ingen solo dag på stan. Beslutet blev att åka till Kista med Sofie för att äta något gott och gå på bio. Vi såg "Knowing" med Nicholas Cage. Den var jätte bra och det slutade med att vi grät så mycket att vi nog överöstade filmen med vårat snörvel. Så går det att gå på bio med mycket nedsatt psyke.
 Vi gick in på Indiska och köpte lite fina saker till Victors plats. Bland annat ett vindspel med vackra fjärilar, en färg-stark lykta, en silverlykta och två vackra stål "pelare" att sätta ljus i. Det blev jätte vackert där nere, det ser ut som ett riktigt fantasiträd. Imorgon skall blommorna tas bort, då kommer det se så tomt ut. Vi får ta att plantera nya blommor så fort vi kan så att han får tillbaka sitt hav av färger under sitt lilla kors.
 
Imorgon ska jag och lill-syrran på konsert. Det känns skönt att få komma iväg på något riktigt kul. Vi ska till Globen och se på Beyonce. Ett glas vin och klackar på det blir nog en helskön kväll. Tyvärr så har jag ju ej fått tillbaka min kamera så jag kan inte ta några bilder.. Det är rätt värdelöst måste jag säga. Med lite tur får jag låna någons kamera och föreviga en rolig kväll.

Victors Film.
Min syster har gjort ett jätte vackert film-klipp om vår ängel och hans kamp mot cancern.
Hon tycker det är viktigt för folk att se, speciellt alla ni som visat att ni bryr er om honom och oss. 
Kopiera och klistra in länken i adressfältet. Klicka på "Victors Film".

 http://www.feie.tkphotography.se/victorfilm.html

 

Tatueringen.
Har jag berättat om min nya tatuering? Jag har nog glömt det i all bedrövelse. Jag har gjort en tatuering till minne av Victor. En vacker liten länk pryder nu runt min ankel, På framsidan går länken ihop med ett liten hjärta och lite längre ned på foten hänger lilla Spöket Laban, med små ängla vingar.
Den symboliserar Victor och att jag aldrig kommer att släppa taget om honom. Jag kommer alltid kunna se på den och se Victors lilla fina ansikte framför mig.
När jag skaffat kamera så ska jag lägga upp en bild.

Nu måste jag tillbaka in på jobbet. Tack till alla som skriver fortfarande.
13 K o m m e n t a r e r
KATEGORI: Allmänt
Permalink



Kommentarer
Postat av: Ännu en medmänniska/mamma till 3

Med risk för att bli tjatig skickar jag ännu en kommentar, de två första krånglade. Vilken fin tatuering du gjort, det verkar så på din beskrivning i alla fall. Synd med kameran, hade hoppats på att du fått tillbaks den. Jag har sett filmen som Sofie gjort, många många tårar kom men den var väldigt fin men usch så sorglig... Har i alla fall bestämt mig för att ta bilen och göra en dagstur för att blåsa blåsbubblor för Victor. Det skulle kännas bra att göra något för att hedra honom om du förstår hur jag menar. Tänker på er dagligen. Många många kramar från mig.

2009-05-12 @ 10:25:01
Postat av: Kajsa

Ni verkar ta bra hand om varandra i detta svåra. Ni är otroligt starka och jag tänker på er alla varje dag. Vilken fin tanke med tatueringen, den kommer att bli jätte fin e jag säker på. Kram

2009-05-12 @ 12:11:37
Postat av: Anonym

Oj, läste fel trodde att du skulle göra den - inte att du redan gjort den. Viktor måste vara så stolt över att ha dig som sin moster. älskade barn!

2009-05-12 @ 12:13:19
Postat av: Tessan

Jag har också sett den underbara filmen. Vackra lilla Victor!



Det låter jättefint med tatueringen! Den är han nog stolt över...



Jag hittade till Victors och Sofies blogg i tisdags och måste gå in och läsa hela tiden, och nu när jag hittat hit kan jag inte sluta läsa här heller. Önskar er verkligen allt gott mitt i detta tragiska!



Stor kram

Tessan, mamma till Ida och Tim

2009-05-12 @ 13:31:10
Postat av: frida

vilken fin idé med tatueringen, du kommer alltid bära honom med dig, i insida och på utsida :) känner med dig! är moster själv, kan inte tänka mig hur ont det måste göra i dig. sköt om dig!

2009-05-12 @ 14:17:30
URL: http://fritchen.blogg.se/
Postat av: En medmänniska

Glad för er skull att du och Sofie hade det trevligt tillsammans. Det ni köpte till Victor verkar jättefint. Usch ja att allt måste tas bort imorgon men som du skriver ni får plantera och göra fint hos honom så han får ha kvar sin sommaräng som din syster skrev! Och tatueringen lät skitgullig, blev så rörd här.

Filmen Sofie gjort är fantastisk, helt otroligt vacker! Många tårar kom som alltid när man är inne hos er. Ni finns i mina tankar hela tiden.

Många kramar till er alla.

2009-05-12 @ 18:17:13
Postat av: annika

Vilken otrolig tur att sofie har så fin syster. Det gör det lättare att bära sorgen när man är fler som delar den. jag fortsätter att läsa era bloggar även fast jag emellanåt tycker det rätt jobbigt och så lessamt.

2009-05-12 @ 20:24:17
Postat av: Veronika

Har sett filmen flera gånger och den är så otroligt fin, fylld med så mycket kärlek.



Skulle vilja göra som, Ännu en medmänniska/mamma till 3, göra en dagstur för att hedra honom men vi bor på Gotland så det är lite lång väg men ska göra det när vi är på resande fot nästa gång.



Mina barn älskar att blåsa såpbubblor, imorgon ska vi ut och blåsa blåsbubblor och se dom stiga upp mot skyn.

Min äldsta dotter säger godnatt till Victor varje kväll och önskar er, alla hans nära och kära en god natts sömn, det behövs när man har mycket jobbigt runt en säger hon. Hon ber sin farmor att se efter Victor men kommer alltid fram till att det troligen är Victor som får se efter henne, hon glömde alltid sina glasögon någonstans så alla fick leta efter dom.

Ni har många som tänker på er underbara Victor!



Ta väl hand om varandra

Tänker på er och Victor!

Många varma kramar



2009-05-13 @ 00:57:22
Postat av: Mathilda - Mamma till Elliot 16 månader!

Finner inga ord.. Filmen är helt underbar! Ingen tvekan om hur älskad han var och är lilla Viktor!



Varje gång jag hört låten "Light up" med Leona Lewis har jag tänkt på Viktor, så var den med i filmen! Helt otroligt.. Kändes nästan lite läskigt att Sofie antagligen kännt samma sak som mig, att Viktor och den låten på något vis hör ihop.



Många tårar kom det, hann inte ens in på sidan innan jag kände gråten i halsen. Blir alltid lika berörd när jag är inne hos er och läser alla fina rader om er ögonsten!



När jag hämtat min son på dagis ska vi blåsa såpbubblor, han älskar ochså det. Ska blåsa lite för Viktor ochså!



Tänker på er, och hoppas ni får superskoj på konserten.



Kramar en medmänniska med familj nere i småland!

2009-05-13 @ 10:48:42
URL: http://mathildav.blogg.se/
Postat av: Malin

Hej!

Jag är inne och läser på Victors blogg varje dag, har gjort det sedan den första artikeln i Aftonbladet kom, och nu har jag hittat hit oxå. Kan inte föreställa mig det hemska ni har gått och går igenom, för att inte tala om lilla Victor, vilken liten kämpe.Tårarna ville inte sluta rinna när jag läste ditt inlägg om hans sista timmar, lilla vännen... Han och ni finns i mina tankar varje dag!

Vad fin din tatuering låter!



Kramar från Malin

2009-05-13 @ 13:51:50
URL: http://idaoliver.blogg.se/
Postat av: Madelene

Hej, är juicyjosie din bilddagbok?

2009-05-15 @ 22:21:02
Postat av: Josiek

Nej jag har ingen bilddagbok.

2009-05-16 @ 14:03:28
URL: http://josiek.blogg.se/
Postat av: M

Okej såg ut att vara du på bilderna på den bdbn. Din vän Emma W har en dubbelgångare som haft ett antal bloggar med samma bilder som henne, men hon kallar sig Caroline Lindqvist. Men de kanske ni redan visste om? Tyvärr har hon rensat dom flesta men carhoe.webblogg.se och egochic.webblogg.se syns de två bilder.

2009-05-16 @ 18:52:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback