Mumbai - Bombay

        DATUM: 2010-04-09 TID: 07:33:33
Har nu spenderat nagra dagar i Mumbai, en fantastisk stor-stad omringad av havet, underbart! Tagresan gick jatte bra, lite liten sang bara men det funkade, delade plats med en yogi som satt konstant i djup meditation hela resan, mkt trevlig prick! Nar jag kom fram sa checkade jag in pa mitt lilla hotell, Seashore. mitt rum var minimalt och lite ackligt men jag hade tva stora fonster med utsikt over hamnen och havet sa jag var nojd :)
Jag gick det forsta jag gjorde och bokade biljett pa en bat som skulle ta mig ut till Elephanta Island. Dar finns grott-tempel fran 6th century (vet inte vad det heter pa svenska) men vackra utkarvade statuer av bla Shiva och annan indisk gudahistoria. Helt otroligt.
De andra dagarna har jag varit i Dhobi Ghat, Mumbais storsta tvatt service, Chowpatty Beach dar jag kopte pizza till hemlosa smattingar, sett fiskarna och fiskrensningen pa Sasson Dock, knallat runt i Colaba Village med en ranads-radd London-bo, druckit ol pa kanda Leopolds (fran Shantaram) och bara upptackt vad staden har att erbjuda.
Idag tar jag taget till Goa, har kommer lite bilder fran min tid i Mumbai. (kameran fungerar ibland)
Min sangplats pa taget (ni far luta huvudet)



Utsikten fran mitt rum

Pa baten till Elephanta







Fantastiska bergs-skulpturer
Tvatteriet i Dhobi Ghat
Chowpatty beach - skrap stranden
Kaffedrink i Colaba harbour



Sasson Dock




Leopolds



Leopolds
5 K o m m e n t a r e r
KATEGORI: Allmänt
Permalink



Kommentarer
Postat av: Syster Yster

Hej snygging!

Skönt att kameran fungerar men jag skulle nog ändå köpa en billig reservkamera så att du inte står där helt utan mitt ute på nån vacker plats utan affärer :)



Saknar dig men snart ses vi igen!!! kram

2010-04-09 @ 13:33:20
URL: http://feie.blogg.se/
Postat av: mamsen

Kul att kameran fungerar ngt. så vi får se lite av vad du upplever. Men som Therese säger kan vara bra med en i reserv. Nu är du snart framme i Goa,Spännande att höra och se hur det är där. Skönt med ett dopp i havet kan jag tänka.

Vi ses snart!!

Många kraaamar o pussar från mamma

2010-04-09 @ 18:24:08
Postat av: Cattis & Hasse

Tänk vad mycket du får se och uppleva. Minnen för livet! Var rädd om dig! Här är allt bara grått och tråkigt. Snön är iallafall borta och våren är på väg! Så du kommer hem till en fin tid i Sverige! Saknar dig! Kram kram

2010-04-10 @ 16:56:38
Postat av: Birgitta

Kul att du får se så mycket olika ställen! Själv har vi sett allt Cleveland har att erbjuda. Minst två gånger. Tror vi, i alla fall.

Har därför bokat in två dygn till Niagarafallen - ren överlevnadsstrategi för att få tiden att gå innan nästa vända till Rainbow 7.

2010-04-11 @ 16:02:49
Postat av: pappa

Hej Josse, så var snart ditt fina uppdrag till sin ända och du kommer hem till förhoppningsvis en fin vår där löven kommer att slå ut och värmen kommer och värmer våra frusna själar. Få se hur länge du blir hemma nu innan du jobbat ihop till en ny resa, för känner jag dig rätt, så är du snart ute på nya "uppdrag" igen.

Välkommen hem. :)



Stor kram



pappa

2010-04-12 @ 09:43:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback