Dag 1

        DATUM: 2010-02-03 TID: 15:33:51

 

Efter en lang resa komer jag antligen fram till New Dehli- Indien. Blev upphamtad av en indie som heter Saanjev som ska ta oss vidare till byn Sikar.

Trott efter resan sa gar jag ut fran flygplatsen, det ar kallt da klockan bara ar 5.00 och jag ser bara en massa folk overallt, bilar som tutar och hindi-musik i bakgrunden. I ett litet kallt horn ligger nagot inlindat i en filt direkt pa den kalla marken, trodde forst det var en hund men forstod snabbt att det var ett litet barn som lag dar under, skyddad fran kylan.

Resan till Sikar tog ungefar 7-8 timmar men jag sov mestadels av vagen. Ibland oppnade jag somnigt ogonen och sag de mest fattiga forhallanden. Hem gjorda av sopor, manniskor som bajsade mitt pa gatan, barn sprang over motorvagarna och jag var vissa stunder helt saker pa att vi skulle bli ihjalkorda da man kor kors och tvars pa bada sidor av vagen. Kameler finns overallt och vadret ar varmt och skont. Indien verkar vara ett fantastiskt land trots sin otroliga fattigdom. Valdigt fargrikt och trevliga men stirrande manniskor. Jo sa ar det, alla stirrar som om man vore en alien, men allt sadant hor till.

Vi blev valkommna pa ”campen” som ar en vacker vit gard med kossor, hons, och andra djur. Kvinnorna pa garden ar kladda i vackra fargglada klader men visar ej ansiktet for nagon. De gav oss armband och gav oss ett marke i pannan, underbart!

Maten lagas pa akta indiskt vis, over oppna eldar och den ar verkligen jatte god. Vi har en vatten-renare sa jag slipper hela tiden tanka pa att kopa vattenflaskor, skont! Vi ar flera volontarer fran bade Sverige, Kanada och Spanien. Alla ar jatte trevliga men har varit har lite langre an mig. Innan middagen sa hade vi Yoga-session upp pa taket medans solen gick ned. Det var sa skont sa nu kommer jag nog bli expert :)

Imorgon ska vi for forsta gangen till Banjara Basti dar vi ska fa se oss omkring i byn, traffa barnen och se hur de andra volontarerna arbetar, det kan nog bli en chock nu nar jag fatt hora hur extremt fattigt de lever dar. Sen ska vi in till byn och valja tyger till kladerna som ska sys upp till oss. Imorgon blir en jatte spannande dag sa ikvall blir en tidig kvall. Internet uppkopplingen ar sjukt langsam men jag forsoker uppdatera sa gott jag kan.

Tack for att ni laser, jag har det hittills underbart! Bilder kommer jag lovar sa fort jag har tid att sitta och vanta pa uppkopplingen.

 

Kramar

 

15 K o m m e n t a r e r
KATEGORI: Allmänt
Permalink



Kommentarer
Postat av: Anonym

Grattis!! Kul att du har landat, Lycka till!!!<3

2010-02-03 @ 15:57:40
Postat av: Melinda

glömde sriva att det var min kommentar... :)

2010-02-03 @ 15:58:18
Postat av: Grabben med svans

Vad underbart att se att du har kommit fram ordentligt. Det lugnar mig en aning :) Du kommer att göra stor nytta dessa månader. sköt om dig och krama alla barnen en extra gång

2010-02-03 @ 16:36:12
Postat av: Birgitta

Skönt att du är framme!

I Bålsta är det snökaos idag. Igen.

2010-02-03 @ 17:07:27
Postat av: Ida

Vad skönt, nu kan jag andas!

Ta vara på varje minut:)

Älskar dig!

2010-02-03 @ 18:32:31
Postat av: Kajsa

Vad du kommer att få uppleva mycket!

Vi tänker på dig.



kramar

2010-02-03 @ 20:53:56
URL: http://redman.blogg.se/
Postat av: syster Therese

Härligt att höra ifrån dig!

Ta massor med kort när du väljer fina tyger, ska bli spännande att få se allt när du kommer hem.



Ta hand om dig nu, väntar ivrigt på nästa inlägg.



kramar i massor

2010-02-03 @ 21:14:17
URL: http://feie.tkphotography.se
Postat av: Sol och Måne

Härligt och läsa att du kommit fram ordentligt! Vi är många som tänker på dig.



Här hemma råder som sagt snöoväder och med allt vad det innebär. Lite sol och värme hade varit skönt här också! :)



Jag väntar också tålmodigt till nästa uppdatering, spännande att få följa ditt äventyr Josse!

2010-02-03 @ 21:32:56
Postat av: PAVLIC SANDRA

LYCKA TILL...

2010-02-03 @ 22:06:54
Postat av: Yessica

Hej på dig! Härligt att höra att du har det bra! Kul att du lämnade en lapp med bloggadress! Kul att kunna följa hur du har det. Måste också säga att du har många fina bilder till höger här på bloggen! :)



Mvh Yessica

2010-02-03 @ 22:25:52
URL: http://www.freewebs.com/sting-pippi
Postat av: mamma

Underbart attse att allt hittills gått bra!!

Du är väldigt speciell som gör detta!!

Älskar DEJ mycket!! Kramar från din mamma.

Var ffaktiskt i Indien i natt.. i mina drömmar...

2010-02-04 @ 09:12:03
Postat av: Sofie

Heeej vännen.

Har väntat på att höra från dig (lite orolig)

Vad skönt att du har kommit fram och att allt gått bra.

Hoppas att du hittar fina tyger till dina kläder, du måste ta bilder på det !

Ha en bra första dag i dag, pussa alla barn och krama om dig själv.



Många kramar från Sofie och Vilma

2010-02-04 @ 09:45:48
URL: http://denstarkastestjarnanblogg,se
Postat av: Pappa Christer

2010-02-04 @ 10:06:13
URL: http://www.miniclip.ro
Postat av: Pappa Christer

Hej Josse, vad skönt att resan gick bra för dig.

Var rädd om dig och du ska veta att jag är mycket stolt över dig som min dotter och människa och älskar dig jättemycket.



stor kram



pappa

2010-02-04 @ 10:08:26
URL: http://www.mckillen.se
Postat av: Anonym

Skönt att resan gick bra iallafall!

Klart alla stirrar, det kommer ju värsta skandinaviska snyggingen in i landet! :)

2010-02-05 @ 02:40:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback