Hemsk dag

        DATUM: 2010-02-15 TID: 09:24:03
Har hela natten dromt om Victor. Ett misstag hade gjorts, han hade endast legat i koma under alla dessa manader. Han levde! I min drom fanns hans sang vad hans nattuksbord. Vilmas sang stod dar alla gosedjur nu ligger. Victor strackte sig mot mig, pussade mig och kramade mig. Hans har vaxte igen och drommen gick ut pa att fa mig at forsta att han lever fortfarande. Jag forstod hela tiden att det var en drom men alla sa "Vakna nu och ring oss sa ni till mig, da kommer vi pa riktigt beratta att Victor lever, vakna nu och ring till oss i Sverige, vi lovar att da finns Victor hos oss!" Nar jag vaknade sa forstod jag att det inte var mening att ringa. Victor finns inte, endast i vara hjartan. Den har dagen har varit full av frustration. Jag har brakat med en av vara medhjalpare. Tva barn slogs rejalt och ingen gjorde nagot. Jag var tvungen att springa allt vad jag hade for att hinna fram innan de slog sonder varandra, aven fast det fanns fullt av vuxna runt omkring. Nar jag konfronterade dom, ilsken som jag var, sa forsvarade de sig med att dessa brak behovs i barnens uppfostran, det gor dom starka. Jag forsokte argt beratta att det ar varan skyldighet att lara barnen att INTE slass och att vald inte loser nagra problem men de bara vande ryggen till mig. Det slutade med att jag och Erika fick springa efter och slita isar dessa tva ungar som ville sla stora vassa stenar i huvudet pa varandra. Hur ska jag kunna fa barnen att forsta skillnaden pa ratt och fel nar inte ens de vuxna gor det? Har efter handelsen forsokt prata med de oforstaende vuxna och de ber om ursakt och lovar att det inte ska "handa igen". Men jag vet att det kommer vara samma sak imorgon anda tills nagon skadas riktigt allvarligt. Barnen kan knacka armarna pa varandra, sparka varandra i huvudet och magen tills nagon kommer och stoppar dem, och om inte vi gor det, vems ar da ansvaret? Vissa dagar ar battre an andra men idag har den varit SKIT. Frustrationen over allt rinner over titt som tatt samtidigt som man maste ha talamod och kunna ge karlek till alla samtidigt. Nu ska jag ut pa promenad och forsoka tomma hjarnan pa all dess frustration.
5 K o m m e n t a r e r
KATEGORI: Allmänt
Permalink



Kommentarer
Postat av: Catarina

All heder till dig.

Det måste vara hemskt frustrerande att uppleva det du upplever.

Vilken fantastisk människa du är.

Kämpa på!!

2010-02-15 @ 11:55:23
URL: http://catarinasjoqvist.blogg.se/
Postat av: pappa

Hej Josse, förstår att det måste vara frusterande att inte få dom vuxnas respons och förstående. Men stå på dig men var försiktig bara så inget händer dig.



älskar dig



pappa

2010-02-15 @ 17:25:22
Postat av: Alexandra

Jag hoppas mina sms når fram till dig då jag skickat de... Vet inte om jag har rätt nummer...

Jag hoppas att de kanske kan muntra upp dig lite iallafall de dagar du känner att allt är jobbigt :/

Förstår ändå att du agerar så som du gjorde i den situationen, hade jag också gjort!

Du är bäst, glöm inte det!

2010-02-15 @ 22:09:14
Postat av: din ems!

shit.. du är stark gumman.

saknar dig, men det vet du nog redan.

utan min josse blir ju din emma rätt ensam :)



alla mår bra här hemma iaf, så du vet.



va stark, massa styrkekramar till dig! love u <3

2010-02-15 @ 23:18:42
URL: http://emmawessman.blogg.se/
Postat av: mamsen

Älskade Josse!

Förstår Din enorma frustration!

Försök tänka på hur du kan nå de vuxna på deras sätt så att de förstår dej.

Du vet ju att du gör och tänker rätt det är viktigt.

De har andra normer och tänkesätt.

Du kommer att nå dem bara du tror på dej själv och lyssnar på din intution.

Du är fantastisk!!

Kraaaamar mamma

2010-02-16 @ 12:06:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback