Update

        DATUM: 2010-02-25 TID: 12:20:29

Jag ar forkyld och snuvig och maste snyta ut ett kilo snor minst en gang i timmen och far angest over att jag inte tog med fler nasspray, jag har ont i halsen och varst ar det pa morgonen da jag inte ens har nagon rost. Mina muskler forsvinner sakta men garanterat sakert, den enda motion jag far ar yogan som jag ibland inte kan ga pa pga min nastappa, jag kopte ett par 10 kronors jumpaskor men de har gett mig de varsta skavsaren sa de kan jag inte heller ga pa promenad i langre. Jag ar smutsig och mitt nya namn har pa garden ar nu ”Ruttna halen” for mina fotter ar vidriga. Jag har diarre samtidigt som jag ar forstoppad och min mage ser oftast halvgravid ut.  Varje dag trampar jag i kobajs och orkar vissa dagar inte ens tvatta fotterna rena. 40% av barnen i skolan har loss och alla vi volontarer gar och kliar oss frenetiskt i huvudet, sa nu maste vi alla avlusas. Mitt har gar inte att borsta pga naturliga dreads i underharet (formodligen agg-bon fran lossen). Mina naglar ar svarta och pa handerna syns gammal henna-malning som haller pa och forsvinna och ser numera ut som utslag.Smustiga klader som luktar svett, dalig hy och jag far en konstig doft av den kryddstarka maten. Min rumskompis ligger och kraks pa natterna sa nu ar det bara det jag vantar pa. Att bli annu mer sjuk. Livet har ar allt underbart!

14 K o m m e n t a r e r
KATEGORI: Allmänt
Permalink



Kommentarer
Postat av: Mikaela

Jag ska också åka ner som volontär..för vilken organisation är du? och vad är din inriktning, hälsa? Rekommenderar du Indien? och varför valde du just Indien av alla ställen? Underbars foton :)

2010-02-25 @ 13:12:14
Postat av: Rickard

aj aj aj vad drygt.. ska försöka överföra lite krafter till dig så du kan få bli lite bättre :) take care <3

2010-02-25 @ 13:35:46
Postat av: Signhild

Ja, just nu låter livet allt annat än muntert för dig!! Men så är väl livet ibland! Det blir ljusare bakom nästa krön..... Gunilla hälsar!

Kramar

Signhild

2010-02-25 @ 20:48:32
Postat av: Cattis & Hasse

Det var inte mycket possitivt i detta inlägg! Lilla skrutt! Så nässprayen kommer alltså inte att räcka hela vistelsen?? Då kommer du med andra ord att vara nässpraysfri när du kommer hem! Det tycker jag är possitivt!! ;)

Imorgon fredag skall Hasse och jag på Kent konsert! Det skall bli kul att komma ut och roa sig lite. Krya på dig och fortsätt ditt fantastiska och viktiga arbete! Vi är kanonstolta över dig! Kram Kram

2010-02-25 @ 22:17:16
Postat av: Celine NEYTON

Oooh Gosh Josie ! Why is your blog not in english...! I can't understand anything ! Last time I heard of you, you were in the united states and now you are somewhere in africa...! Please tell me more...! What is this project ?

Celine from the international house of love.

2010-02-27 @ 13:13:57
Postat av: em

hahaha nämen herregud gumman.. detdär låter ju alldeles underbart du! haha får en bild framför mig att du sitter där bland ungarna och ser ut som en av dom. ja sa ju åt dig att ta bra hand om dig. verkar inte gå så himlans bra hörru?



tänker på dig ofta, hoppas du blir bättre snart.

tvätta fötterna och avlusa dig nu! <3333

2010-02-27 @ 14:47:17
URL: http://emmawessman.blogg.se/
Postat av: ruttna potatisen

hej ruttna halen, gud va du overdriver. Det later ju som en misar, krigsomrade, som om du e doende eller lever under de forhallanden som de barn som vi hjalper i Banjara Basti. Skarpning, grat hos mamma! Till alla som laste jossies inlagg sa ar hon en solstrale och klagar och grinar inte alls som hon uttryckte det i sitt inlagg. Vet inte varfor hon va sa mesig idag, tror hon hade 1 ol for mkt igar.



halsn ruttna potatisen

2010-02-27 @ 18:03:47
Postat av: Syster Yster (Therese)

Haha, jag gillar Ruttna Potatisens inlägg :)

Ruttna hälen, det kanske ska bli ditt nya smeknamn istället för Doris? Jag ska se var Fredrik säger ;)



Men alvarligt talat så hoppas jag att du mår bättre snart, bra att du blir av med nässprayen, det behöver du ;)

Här är allt bra bortsett från att det har börjat töa så nu är vädret HEMSKT! Bara slask och uschligheter, och det lär hålla i sig LÄÄÄNGE...



Så njut av värmen och vet att du gör en fantastisk insats! För även om vi inte kan hjälpa alla, tänk vad det betyder för den som får hjälpen!



Älskar och beundrar dig syster min!

kram

2010-02-27 @ 22:03:52
URL: http://feie.tkphotography.se
Postat av: Den sprängda bröstvårtan

Ruttna hälen och Ruttna potatisen, tycker ni borde bilda klubb med mig, Den sprängda bröstvårtan.

Bor för övrigt i Krägga med min sambo Rutten Röv och vår dotter Stinkande blöjan.



Hör av er =)

2010-02-28 @ 00:32:20
URL: http://denstarkastestjarnanblogg.se
Postat av: mamsen

Hej älskade dotter!

Ruttna hälen och ruttna potatisen gör ialla fall ett kanon jobb!!(och alla de andra!)

Klart det känns tungt vissa stunder med det ni håller på med. De otroligt speciella förhållanden ni har och inte är vana vid.

Håll modet uppe!

Tänker på er hela tiden och det fantastiska jobb ni gör.

Humor kan hjälpa mycket.

Vet att du är den där solstråle ruttna potatisen berättar om.

Kraaam från mamma

2010-02-28 @ 08:32:26
Postat av: mamsen

Hej älskade dotter!

Ruttna hälen och ruttna potatisen gör ialla fall ett kanon jobb!!(och alla de andra!)

Klart det känns tungt vissa stunder med det ni håller på med. De otroligt speciella förhållanden ni har och inte är vana vid.

Håll modet uppe!

Tänker på er hela tiden och det fantastiska jobb ni gör.

Humor kan hjälpa mycket.

Vet att du är den där solstråle ruttna potatisen berättar om.

Kraaam från mamma

2010-02-28 @ 08:35:00
Postat av: Kent Agent

Hej Josse! Va skönt att livet är underbart! Det andra som du skriver om går över så småningom och då blir livet blir ännu underbarare. Idag ska Ruttna hälens mamma och jag gå på bandymatch. Var rädd om dig!



Kram från Kent

2010-02-28 @ 09:45:38
Postat av: Signhild

Vad tyckte du om Coulourfestivalfirandet?

Jag har varit med de 3 senaste åren och tyckt att det har varit något alldeles speciellt. Gunilla - som du haft kontakt med - blev kallad "Miss Pinky" - efter

en Holyhelg. Du försår säkert varför!



Hoppas att du är på bättringsväg nu - och var rädd om dig! Hälsa alla andra också!



Förresten - vilken fin blogg och vilka underbart fina foton. Kan jag knycka några och lägga in på vår hemsida???

Får jag också lämna länken till din blogg där?



Kramar

Signhild

2010-02-28 @ 15:10:21
Postat av: Kaisa

Så illa kan det inte vara! eller? om jag känner dig rätt överdramatiserar du :) har läst å sett bilder, wow vilken kontrast. Här kan man nog snacka om personlig utveckling! Snön här hemma saknar inte dig(den är kall) men jag Saknar dig å tänker på dig. Kaisa

2010-03-02 @ 16:54:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback