Blir sa arg

        DATUM: 2010-03-18 TID: 08:48:04


Det ar inte kul att hitta en liten flicka sittandes i sin egen avforing, smutsig och ledsen och sen lyfta bort henne for att da upptacka ett stort infektert sar under hennes lilla arm. Flugorna at av hennes variga oppna sar och hon var sa smutsig. Blir sa javla forbannad pa dessa manniskor som skiter i sina smattingar. Var finns medlidandet och kkarleken? For jag borjar tvivla pa att det bara ar brist pa kunskap.
Detta var vad jag fick handskas med igar.









Senare pa dagen
Traffade sen pa en underbar flicka som ar (vad jag tror) bade utvecklingstord och har en cepeskada som ingen tar hand om. Henne har jag nu efter nagra veckor borjat komma nara nu och ger henne en ballong per dag. Hon blir sa glad numera nar jag kommer och kryper pa alla fyra fram med sina tvistade ben som lever sitt eget liv. Hennes leende sager mer an tusen ord och det verkar som om hon alskar att jag kommer och ger henne lite uppmarksamhet. Hon ar valdigt smutsig och valdigt undernard sa idag forsokte jag tvatta hennes ansikte och ben med tval och vatten och forsokte sen smorja in henne med lotion. Det gick sadar da hon blev valdigt radd, men jag ska forsoka imorgon igen.



13 K o m m e n t a r e r
KATEGORI: Allmänt
Permalink



Kommentarer
Postat av: mamsen

Det är så gripande att se, även genom datorn.

Vad du är stark!!!

Men du vet att det du gör är så viktigt för dessa barn. Varje liten själ du ger uppmärksamhet till behöver det och det är säkert livs viktigt ör dem.

Men ta hand om dej själv också. Det är viktigt att du mår bra.

Älskar Dej och beundrar Dej!

Kraamar i massor, även tankar!!

Din mamma

2010-03-18 @ 09:32:20
Postat av: Lilla Ida

Vilka rörande bilder. det som gör mig ledsen är att det inte är på film!

Du är så duktig, och alla barnen har fått en vän för livet! De kommer att drömma om dig och berätta om dig för allla de känner en resten av deras liv!

Jag älskar dig och ta hand om dig min sis!

Puss

2010-03-18 @ 10:37:39
Postat av: pappa

Hej gumman, du är fantastisk som orkar hålla på och stötta och hjälpa dessa barn. Men som mamma sa, glöm inte dig själv.. du är otroligt stark och ger alla små själar lite hopp.



älskar dig



kram

pappa

2010-03-18 @ 13:39:03
Postat av: emma

:( lilla flicka, man önskar man kunde packa ner henne i ryggsäcken och ta med henne hem.

usch.



tänker på dig, love love

så stolt! <3

2010-03-18 @ 15:44:40
URL: http://emmawessman.blogg.se/
Postat av: Maria Merle

To Josse:

My Heart touch by this photo of yours from the kids, You don't know me, but we belong in the same Mission and goal in Life. I'm so proud of You.

Keep up the good work. A Lady with a golden heart like you, Blessed by the Almighty Lord. Continue your Mission, God is always with you.

From the Philippines with Love,

Maria

11:06:01

03/18/2010

2010-03-18 @ 16:03:57
Postat av: Malin

Stackars barn....man blir så illa berörd. Man har svårt att tro att det är på riktigt...men hemskt nog så är det ju det. Ni gör ett fantastiskt jobb och är så starka. Ni gör skillnad för så många barn som säkert är överlyckliga för den värme och omtanke dom får...



Kram

2010-03-19 @ 14:12:06
URL: http://idaoliver.blogg.se/
Postat av: Elin Thor

Beundrar dig verkligen för det du gör! Kram

2010-03-19 @ 18:20:51
URL: http://elinthor.blogg.se/
Postat av: Kajsa

I am the disabled child. I am your teacher. If you allow me, I will teach you what is really important in life. I will give you and teach you unconditional love. I gift you with my innocent trust, my dependency upon you. I teach you about how precious this life is and about not taking things for granted. I teach you about forgetting your own needs and desires and dreams. I teach you giving. Most of all I teach you hope and faith. I am the disabled child.

2010-03-19 @ 23:19:04
URL: http://redman.blogg.se/
Postat av: Yvonne(bonusmormor)

Stackars dessa barn,blir så illa berörd,hur ska det då vara för dig som är där.Synd att det inte finns fler som du,som bryr sig och ger kärlek där det behövs.KRAAAM

2010-03-20 @ 09:26:59
Postat av: Cattis

Blir så illa berörd av bilderna! Finner inga ord. Du gör en fantastisk insats och jag är såå stolt över det du gör. Kämpa på!

2010-03-20 @ 17:09:18
Postat av: Sofie

Fyyy Josse.

Behöver inte ens säga något, du vet hur illa detta berör mig.

Det ser exakt ut som likadana sår som Victor hade efter högdosen, skillnaden är att han hade någon som smorde in honom och duttade kärleksfullt tills såren läkte. Det har inte det här barnet...

Fyy fan, tur att inte jag är där, jag vet inte vad jag hade tagit mig till....



Love you

2010-03-20 @ 20:09:05
URL: http://denstarkastestjarnan.blogg.se/
Postat av: Jenny i Skåne(mamma till tre)

Jag blir så fruktansvärt ledsen och illa berörd när jag ser dina fina bilder på hur jäkligt de här barnen har det. Så fint att det finns människor som du som vill, orkar och vågar. Jag vet faktiskt inte om jag hade klarat av detsamma.

2010-03-22 @ 11:27:28
Postat av: Therese

Vilka fruktansvärda upplevelser du måste gå igenom! Så stark du är.



Så fruktansvärt de behandlar sina barn :( Gör så ont i mitt mammahjärta :,(

2010-03-25 @ 13:41:30
URL: http://viskarpaminaxel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback