Dykning i Borneo

        DATUM: 2012-04-09 TID: 17:36:26
När jag och Fredrik bestämde oss i Indien för att ta dykcetrifikat tillsammans blev vi båda efter första dyket fast i sporten. Vi båda älskar känslan av den tunga utrustningen på ryggen, att hoppa ned i det stora blå och sedan pysa ut luften ur bcd:n och sakta sjunka ner mot havets botten. Under våra 6 dyk på olika platser här i Borneo fick vi möta enorma jätte-sköldpaddor, läskigt stora muränor, sjöhästar, jätte bläckfiskar och tusentals andra fiskarter som man annars bara ser på tv. Vattnet är så klart det bara kan bli och korallerna levande och färgsprakande. Vi dyker runt stup, gamla vrak och varje dyk bjuder på något nytt varje gång, vi får aldrig nog, vi är båda förtjusta till tusen av spänning, tystnad och äventyret som finns under havets yta.
























1 K o m m e n t a r e r
KATEGORI: Allmänt
Permalink



Kommentarer
Postat av: pappa

OJ OJ så härliga dykbilder. Jag vet precis hur det känns för er sen jag provade på att dyka vid stora barriärrevet i Australien när Therese bodde där. Och jag kan tänka mig att detta är ett strå vassare med dess otroligt fina vatten. Jag vill också.. :-)

2012-04-10 @ 09:17:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback