Födelsedagen

        DATUM: 2012-04-27 TID: 10:04:18
Vi har kommit till Malapascua Island och bosatt oss i en fin bungalow med utsikt att DÖ för. Balkongen som vetter ut mot havet bjuder på panorama-utsikt over det turkost korallrika havet. Resorten har en liten pärla till privatstrand precis under vårt lilla hus och där är vattnet klart och sanden kritvit.

Jag vaknar på min födelsedags morgon av en fantastisk pojkvän som skrålar "Ja Må Hon Leva" och kommer bärandes på en frukostbricka fylld med nybakt bröd, fruktsallad, juicer, nutella, italienskt kaffe och egenplockade blommor. Vi går ned till stranden och avnjuter frukosten under ett parasoll och tar oss ett långt dopp i havet. Sen meddelar min älskade att han bokat in oss på helkropps-massage och ned kommer två massöser som bäddar iordning sina britsar med saronger, oljor och handdukar. En timmes knådande av varje lilla kroppsdel i skuggan på stranden. SÅ avslappnande!

Vi dricker sen Boracay-drinkar och badar tills det är dags för lunch. Det blir på en restaurang inne i byn.

När solen börjar gå ner och vi efter en välbehövd dusch på rummet ska slå oss ned på balkongen så försvinner Fredrik iväg ett tag. När han väl kommit tillbaka och jag för tillåtelse att gå ut på balkongen så möts jag av ett sken av tjugofyra brinnande vita ljus som han fäst på en driv-vedsplanka (Fredrik har förmågan att skapa fantastiska konstverk av ingenting). En kall flaska vitt vin står uppdukat på bordet med två glas brevid. Jag blir rörd till tårar för att han gjort så fint.

När jag blåst ut ljusen och druckit upp vinet så går vi till en italiensk restaurang med bord på stranden. Rutiga dukar, levande ljus och en riktig brakmiddag med Gnochi-gratäng, grillat kött på spett, mozzarella sallad med oliver och tomater och ljuvligt hembakt bröd. Im in heaven!

Jag har haft en fantastisk födelsedag, precis som jag önskat, och jag känner mig fantastiskt lyckligt lottad över att ha en sån fin pojkvän som gör så mycket för mig som Fredrik gör, inte bara på min födelsedag, utan varje dag! Han gör mitt liv så mycket lättare, så mycket bättre, bara genom att låta mig vara hans. Det här är kärlek, på hög nivå!







































Tyvärr blir det här ett inlägg utan bilder, då kamerasladden blev kvar hos vår filippinska familj men vi ska försöka ordna så att det går att lösa iaf. Imorgon flyttar vi till ett nytt ställe där vi ska gå en "deep dive" kurs och i övermorgon ska vi ned till 30 meters djup och dyka med olika slags hajar. Bland annat de sällsynta Tresher Sharks som finns runt Malapascua. Hjälp! Vad håller vi på med???
7 K o m m e n t a r e r
KATEGORI: Allmänt
Permalink



Kommentarer
Postat av: pappa

Fantastiskt viken födelsedag.. såg dom rutiga dukarna på Skype.. :-) ha en fin fortsättning på dom drygt 30 dagar som är kvar. Tiden går fort.. Kram

2012-04-27 @ 10:17:10
Postat av: Yvonne och Morfar

Vilken otrolig resa ni gör,och vilken födelsedag!Det behövdes inga bilder man ser det framför sig ändå. Är så avundsjuk ,jag är så avundsjuk,nej det är jag inte.Hälsa din fina kille och njuuut.

2012-04-27 @ 15:19:19
Postat av: Sofie

Fan vad jag är avundsjuk!!

Du har tur som har hittat Fredrik, hoppas di förstår det, men det gör du nog:)



Min födelsedag var också fin, men kan inte jämföras med din direkt :/

Snart är ni hemma, och fy tusan vad mycket vi har att prata om då!

Ta hand om er, love you SIS



Puss

2012-04-27 @ 20:30:44
Postat av: Mamsen

Härligt att se er så lyckliga och friska. Ja nog har du en underbar pojkvän alltid, var rädd om honom,det vet jag förresten att du är!

Nu är ni inne på upploppet, 4 veckor kvar. Ta tillvara dem lika bra som ni gjort med resten av resan.

Tänkte på dej mycket på din födelsedag min älskade Josse.

Kul att få träffas snart igen.

Ha det bra de återstående veckorna.

Massor av kramar till er båda från Josses mamma

2012-04-28 @ 17:52:52
URL: http://feie.blogg.se/
Postat av: Mamsen

Jättestort och varmt grattis Josse! Önskar dig all lycka i ditt nya år!Vilken fin födelsedag det verkar ha varit:)Allt ser lika fantatiskt ut som på hela er resa!

Bloggen följs även av gudföräldrar i Stockholm, Frankrike och Sydney och alla är lika överväldigade över de fina bilderna och berättelserna!

Pusspuss

2012-04-28 @ 21:26:34
Postat av: Mamma L

Hmmm... senaste inlägget postades ju av mamma L förstås. Blev lite förvirrad; brukar ju också kallas för Mamsen :))

Mamma L (Lou-Ann)

2012-04-28 @ 21:32:30
Postat av: Farmor

Farmor tackar för fina kort vi fått,det är roligt att höra att ni har det bra,Jag är så glad att Du har en så omtänksam vän,hälsa honom från Farmor.Kram .



2012-05-13 @ 10:41:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback